Quin són els millors carrers per viure a Barcelona? Què vol dir que una ciutat és habitable? Sota aquestes premisses, la consultora especialitzada en urbanisme 300.000 Km/s ha elaborat l’estudi Mercè, un experiment de ciència ciutadana en el qual han participat 1.345 persones per entrenar “un algoritme que permeti dissenyar ciutats més habitables” i influir en el planejament urbà.
L’estudi s’ha fet en base a les respostes dels participants, que rebien fins a 10 parelles de fotografies de carrers barcelonins i en cadascuna havien de triar a quin dels dos preferirien viure-hi. En total es van mostrar 42.000 imatges d’uns 3.000 carrers barcelonins triats especialment per l’enquesta.
La consultora havia assignat prèviament diferents paràmetres urbanístics –com la quantitat de superfície verda, l’antiguitat dels edificis o la densitat de població– per després poder fer una classificació amb els carrers més habitables de la ciutat i quines eren les característiques preferides pels enquestats.
Millor carrers de Barcelona
- Carrer de Finlàndia (Sants-Montjuïc)
- Rambla de Badal (Sants-Montjuíc)
- Plaça de Can Dragó (Nou Barris)
- Carrer de la Fusina (Ciutat Vella)
- Carrer de Larrard (Gràcia)
- Carrer de Maria Agulló (Sant Martí)
- Carrer de Milà i Fontanals (Gràcia)
- Carrer de Deu i Mata (les Corts)
- Rambla de Guipúscoa (Sant Martí)
- Carrer de Girona (l’Eixample)
Segons la consultora 300.000 Km/s, els carrer més valorats estan situats a zones amb poca densitat de població, tenen molta vegetació i poca circulació de vehicles.
Pitjors carrers
- B-10 (Ronda Litoral)
- Carrer lletra C (Zona Franca)
- Via Trajana (Sant Martí)
- Carrer número 50 (Zona Franca)
- Ronda Litoral
- Carrer de Pere IV (Sant Martí)
- Carrer lletra L (Zona Franca)
- Carrer numero 61 (Zona Franca)
- Autovia de l’Ametlla
- Via Augusta (Sarrià-Sant Gervasi)
En aquest cas, la majoria dels carrers amb pitjors valoracions estan a la Zona Franca (4) o són vie d’accés a la ciutat (3), mentre que només tres són carrers de Barcelona pròpiament dits. tenen en comú que hi ha molta circulació de vehicles, poc verd i amb pocs veïns.