L’Ajuntament ha posat en marxa un repte perquè universitats, empreses o centres d’innovació trobin la manera de reduir els accidents de moto a Barcelona. Tal com ha informat l’ACN, les solucions que es busquen haurien d’estar relacionades amb els hàbits de conducció i la innovació tecnològica i haurien de poder-se aplicar a curt termini. La iniciativa es fa a través del saló Tomorrow Mobility World Congress. Els projectes guanyadors s’impulsaran a la ciutat i comptaran amb un pressupost de 200.000 euros.
No és d’estranyar que el consistori impulsi aquesta iniciativa si es posa sobre la taula que el 86% de ferits greus de la ciutat són conductors de moto. Les xifres parlen per si soles. Tal com va publicar fa uns dies betevé, el 2022 van morir 16 motoristes a les carreteres de Barcelona, la qual cosa representa el doble que el 2021. El balanç del 2022 ja era alarmant el passat mes de juliol, quan el nombre total de motoristes morts en accidents de trànsit era 10.
Un dels darrers casos del 2022 va ser la mort d’un motorista de 74 anys en un accident en el qual també estava implicat un camió. L’accident es va produir a finals de novembre a la Ronda de Dalt, sentit Llobregat. L’Ajuntament va lamentar la mort de l’home i va oferir la família l’ajuda psicològica dels Serveis d’Urgències i Emergències Socials.
Un carril bici per a motos?
Més enllà de les víctimes mortals, un altre fet important relacionat amb els motoristes és la proposta que va fer el passat desembre el director de la Direcció General de Trànsit (DGT), Pere Navarro. Concretament, va proposar que tinguessin un carril propi. “Els autobusos tenen el carril bus, les bicicletes, el carril bici, els vianants, la vorera i els cotxes un o dos carrils per a ells; tot plegat provoca que les motos hagin de lluitar pel seu espai”, va indicar. Segons va afegir, aquesta realitat provoca “les típiques imatges de les quals tothom es queixa” i que “es parli malament de la moto”.