Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La broma viral de Pepsi en una ‘pepsiana’ d’Horta
  • CA

La marca de begudes Pepsi ha fet viral una persiana del barri d’Horta (Barcelona) on hi havia pintat un anunci de to humorístic. Una campanya publicitària molt econòmica que ha multiplicat el seu efecte gràcies a les xarxes socials.

I és que la marca, així com la seva rival Coca-cola, aposten els darrers anys per les bromes i les referències al competidor en formats físics de publicitat al carrer que criden l’atenció dels vianants i generen conversa. En el cas de Barcelona han escollit la persiana d’una discoteca llatina, D’Lax, situada al carrer Tajo número 35.

“Hem pintat una persiana de Pepsi només per poder-ne dir ‘pepsiana’. Perdó.”, resa l’anunci amb lletres blanques sobre fons negre. El logo de Pepsi Max indica l’autenticitat de l’autoria, que la filial espanyola de Pepsi ha confirmat també a Twitter. Ho ha fet amb una piulada de resposta a una il·lustradora barcelonina que va fotografiar la persiana i la va fer viral. Més de 50.000 ‘links’ i vora 5.000 repiulades en 48 hores. “No puc amb els acudits dolents, perdó”, deia la tuitaire. “Et demanem PEPdó per avançat”, li ha respost la marca dos dies després, amb ironia.

Rivalitat i enginy de Pepsi i Coca-cola

L’historial de publicitats disruptives de Pepsi va més enllà d’aquesta acció urbana. Fa uns dies es podia veure a Barcelona un anunci de Pepsi provocador en marquesines a peu de carrer. “1 de cada 10 persones respon “Millor!” quan el cambrer diu “Tinc Pepsi”. Amb aquesta campanya esperem pujar a 2″, deia Pepsi parafrasejant la típica conversa de bar quan algú demana una Coca-cola en un establiment que ha apostat per Pepsi com a proveïdora.

Arreu del món Pepsi i Coca-cola s’han empescat campanyes enginyoses que arrenquen un somriure a l’espectador, a través de grans lones publicitàries que obtenen repercussió a mitjans de comunicació i xarxes socials. Per exemple Pepsi va amagar les síl·labes de Coca-cola en un anunci que encoratjava a canviar d’hàbits. La rival es pren bé les referències de la competidora, que és més forta a Estats Units que no pas a Europa. Així, Coca-cola també va mencionar Pepsi ocultant les 5 lletres a les inicials d’un text de 5 línies i Pepsi li va agrair el gest en una altra lona.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a novembre 29, 2022 | 19:55
    Pere Llimonera i Citronell novembre 29, 2022 | 19:55
    NO COLA

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa