Fa mesos es va saber que les obres de la Línia 8 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) tindrien conseqüències per al Parc de Joan Miró, situat a l’Esquerra de l’Eixample —districte de l’Eixample—. La idea era, concretament, que el parc es convertís en la zona logística d’explotació de la tuneladora que ha de perforar el túnel, la qual cosa va generar el rebuig de part del veïnat perquè considera que es privatitzarà part del parc. Ara, aquests veïns, agrupats sota la plataforma Salvem el Parc Joan Miró, celebren que el Parlament hagi aprovat una resolució d’En Comú Podem que demana al Govern de la Generalitat que tracti de trobar un espai alternatiu per a la zona d’obres.
Un altre aspecte important que fa als veïns oposar-se a aquest projecte és que suposaria la tala de 178 arbres del parc. En aquest sentit, cal recalcar que la resolució del Parlament també demana al Govern que aturi la tala dels 178 arbres i que obri un procés de diàleg amb els veïns i l’Ajuntament per tal de buscar alternatives.
Pols i soroll
Tal com va explicar el passat mes de març al TOT Barcelona el vocal d’Urbanisme de l’Associació de Veïns de l’Esquerra de l’Eixample, Xavier Riu, les obres dels FGC, que connectaran plaça d’Espanya amb el districte de Gràcia, també han generat oposició veïnal perquè aquest parc és el més gran que té el barri de l’Esquerra de l’Eixample i una part quedaria tancada al públic durant anys. A més, va recordar, els veïns més propers al parc haurien de conviure amb la pols i el soroll que provocarà la maquinària de les obres. Riu va criticar llavors la manera amb la qual s’havia pres aquesta decisió. “Això s’ha pensat des d’un despatx i amb molt poca sensibilitat”, va indicar Riu emprenyat.