La històrica Papereria Navarro, situada al passeig de la Zona Franca des de fa més de 70 anys, se suma a la llarga llista de negocis històrics que han hagut d’abaixar la persiana en els últims anys. La papereria, que també funcionava com a llibreria, copisteria i botiga de joguines, era un referent del barri de Sant Cristòfol, a la Marina, on es va erigir ara fa set dècades. Aquest comerç, tot un emblema del barri, va ser el primer establiment que va obrir al conjunt d’habitatges de la SEAT, el complex que es va construir perquè hi visquessin els treballadors de la fàbrica d’automòbils en els anys 50. Actualment, la Papereria Navarro, coneguda per tothom al barri, és l’última llibreria situada a la Marina de Port.

“Sentim tancar aquest negoci, ja que les futures generacions tenen altres horitzons i cadascú hem de seguir el nostre camí”, diu el cartell que els propietaris han penjat a l’entrada de la botiga per anunciar el tancament. “Us portarem sempre al cor, sou part de la nostra vida”, continua. I no pot ser més cert: papereria i clients han format una ferma unió durant setanta anys que ara arriben a la fi.

La propietària de la Papereria Navarro / Papereria Navarro

La història de la Papereria Navarro

Aquest emblemàtic establiment va néixer de la mà d’Enrique Navarro, un dels primers habitants del conjunt d’habitatges de la SEAT. Navarro va decidir fundar la papereria l’any 1955 i, de fet, hi va viure durant molts anys amb la seva dona i els seus dos fills, Enrique i Eugenia. Quan ja no hi vivien, però encara hi treballaven va arribar l’Esther, que s’ha fet càrrec de la botiga del seu pare. De fet, els hereus de la papereria recorden que tothom coneixia la papereria i que molts hi anaven a demanar tota mena de coses, fins i tot roba.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa