Les obres del tramvia per l’avinguda Diagonal continuen avançant. Aquest dijous s’ha fet la darrera soldadura del tram que connecta les Glòries i Verdaguer a la confluència de la Diagonal amb passeig de Sant Joan. D’aquesta manera, ha culminat el procés d’unió d’aquests dos punts de Barcelona que va arrencar a principis d’any. El director tècnic de l’àrea de Mobilitat de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona, Lluís Alegre, ha estimat que aquest tram entrarà en funcionament el segon semestre de 2024, però sense concretar data. Pel que fa a tota l’obra ferroviària, en aquests moments s’ha executat el 70%.
Pel que fa a la connexió de les Glòries amb Verdaguer, Alegre ha assenyalat que “té un component de cohesió, de fer xarxa amb la ciutat”. Tanmateix, ha destacat que els treballs fets a l’avinguda Diagonal amb el passeig de Sant Joan s’han fet amb “la soldadura betel, la primera que es fa a Europa en un intercanviador de vies”. Després de la finalització d’aquest enllaç, el següent pas és fer les proves finals. “Tenim l’obligació de mirar-ho, no dues vegades, sinó tres”, ha dit. “Volem que funcioni com un rellotge, com la resta de la xarxa”, ha afegit.
Any de rècords
La línia Trambaix (T1, T2 i T3 del Tramvia) va registrar 84.305 validacions el passat 3 d’octubre. Una xifra que va suposar un nou rècord de validacions en un mateix dia, superant en 590 les validacions de l’última dada màxima, registrada el 27 d’abril de 2023. Es tracta del quart rècord que el tramvia ha assolit aquest any: el març passat, la xarxa Trambaix —uneix Barcelona amb els municipis del Llobregat— va superar per primer cop a la història els dos milions de validacions. Al mes de maig, ambdues xarxes, Trambaix i Trambesòs —uneix Barcelona amb Sant Adrià del Besòs i Badalona— van sumar 2.965.683 validacions. Els altres dos rècords corresponen al nombre de validacions diàries. A l’abril, el Trambaix va assolir les 83.715 validacions. Un rècord que s’ha tornat a batre aquesta setmana.