Barcelona compta des d’aquest dimarts amb una nova Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) compartida entre els cossos dels Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana. Les noves instal·lacions de recollida de denúncies estan ubicades en l’edifici del número 158 del carrer de Pau Claris, al districte de l’Eixample de la capital catalana, i pretenen substituir les que fins ara existien als baixos del número 332 del carrer d’Aragó, que van tancar les seves portes el passat 17 d’abril.
Segons la informació facilitada per l’Ajuntament en un comunicat, l’objectiu de l’obertura d’aquesta nova oficina d’atenció ciutadana és reforçar la policia de proximitat a la ciutat donant resposta a les “necessitats de seguretat” expressades per la ciutadania i mantenint el servei policial al centre de la capital catalana. El flamant equipament un horari d’atenció al públic de dilluns a divendres de 07:00 a 22:00 hores, i els caps de setmana de 09:00 a 21:00 hores. Hi haurà 4 punts d’atenció directa al ciutadà destinats exclusivament a la recollida de denúncies al ciutadà.
La intenció és que aquesta OAC actuï com a complement de les oficines de denúncies ubicades a les seus de les comissaries dels dos cossos policials que hi ha al districte de l’Eixample. Com a qualsevol altra oficina de recepció de denúncies, el ciutadà també podrà tramitar les gestions que necessita a través de la cita prèvia, un servei policial encaminat a reduir el temps d’espera i per facilitar i millorar l’atenció a la ciutadania.
Més de 15.000 denúncies en dos anys
Les dades municipals indiquen que des de la posada en marxa de l’antiga OAC del carrer d’Aragó el mes d’abril del 2021 es van tramitar més de 15.000 denúncies, majoritàriament relacionades per furts i robatoris, i més de 7.000 procediments, com ara autoritzacions a menors per viatjar a l’estranger i tramitació de pèrdues d’objectes.