Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La nova campanya viral que arrasa a les xarxes i als carrers de Barcelona

“Dir Paki o Xino al basar de sota de casa és racista“. Amb aquesta contundent frase s’han fet virals dos estudiants de disseny. Fa menys d’un mes, un compte d’Instagram va començar que publicar uns cartells que buscaven fer prendre consciència a la societat del fet que anomenar un establiment per la nacionalitat de la persona que la regenta és racisme. La campanya #tincnom ja té més de 7.000 seguidors a Instagram i els seus cartells es poden veure repartits per diversos carrers de la ciutat de Barcelona.

Barcelona és multicultural i, per tant, moltíssimes nacionalitats conviuen diàriament a la ciutat. De fet, no és estrany veure molts establiments que no estan regentats per catalans, sinó que pertanyen a immigrants. Ara bé, definir aquests locals per la nacionalitat de les persones que hi treballen és un microracisme molt incrustat en la societat. És per això, que aquesta nova campanya ha volgut demostrar que hi ha persones darrere dels negocis, amb el seu nom i la seva història. En aquest sentit, els cartells de la ciutat tenen un espai en blanc on es pot escriure el nom de la persona que regenta l’establiment.

Vista aèria del barri de Sant Antoni, a l'Eixample / Ajuntament
Vista aèria del barri de Sant Antoni, a l’Eixample / Ajuntament

Una iniciativa amb històries a explicar

La idea principal d’aquesta iniciativa consisteix a donar de manera gratuïta els cartells que han dissenyat. D’aquesta manera, aquell que ho desitgi el pot penjar en les parets del seu establiment, o bé per llançar un missatge o simplement per intentar aportar un granet de sorra a la lluita contra els microracismes.

Després de l’èxit que han rebut a Instagram, el compte dels estudiants també ha obert un correu electrònic on les persones que vulguin poden explicar la seva història i formar part del projecte. Precisament per això poden conèixer la història del Syed i el Bao Yang, dos propietaris de dos establiments de Barcelona que comparteixen -a través de la campanya- el significat dels seus noms i el nom real del seu local.

Més notícies
Notícia: Un 25% més d’incidències en un any: què passa al metro de Barcelona
Comparteix
El 2023 s'ha tancat amb 440 incidències, la meitat de les quals TMB atribueix a causes tècniques | L'augment de l'oferta, l'adaptació dels nous trens i l'augment de passatgers, les causes que addueix l'operador per explicar l'increment d'avaries
Notícia: Una infracció de trànsit destapa una troballa rècord de marihuana
Comparteix
Els fets van tenir lloc aquest dissabte al vespre al barri de la Maternitat i Sant Ramon del districte de les Corts
Notícia: L'”anomalia administrativa” que s’amaga darrere del creixement del Gòtic
Comparteix
Els experts expliquen per què les dades del Gòtic superen la de la resta de barris en un mapa que destaca per l'augment poblacional de la perifèria
Notícia: Totes les joies que pots comprar amb diamants fets amb gespa del Camp Nou
Comparteix
El F.C. Barcelona ven des de fa mesos diamants fets a partir de l'extracció de gespa de l'antic estadi i la seva carbonització

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa