Uns nous jardins cusen Magòria i Can Batlló

També s'ha remodelat el carrer Carreras i Candi, un dels eixos principals de la Bordeta

El districte de Sants-Montjuïc estrena aquest dissabte els jardins de Magòria, que cusen els antics recintes de Magòria i Can Batlló. Les obres d’urbanització també han permès eliminar la barrera que separava el barri de la Bordeta de la Gran Via i suposa el primer pas de la transformació de tot l’àmbit de Magòria com un futur espai d’equipaments.

L’actuació ha durat nou mesos i ha requerit una inversió d’un milió d’euros. L’espai compta amb un espai d’estada amb bancs, una trentena d’arbres i diverses zones d’estada amb bancs, cadires i bancs. Com ja s’ha fet a les Glòries i la Meridiana, les zones plantades estaran envoltades per tanques durant uns mesos per evitar que l’accés de persones o animals de companyia dificulti l’arrelament. Els fanals són de baix consum i incorporen connexió a internet (Barcelona Wifi).

Aquest espai ara enjardinat va formar part durant més de mig segle de la platja de 24 vies de l’estació de Magòria, una parada de la línia que comunicava Barcelona amb Martorell. El 1926, quan es va obrir l’estació soterrada de la plaça d’Espanya, l’edifici modernista de l’arquitecte Josep Domènech Estapà va deixar de rebre viatgers però els terrenys van seguir usant-se per al trànsit de mercaderies fins que l’estació va tancar l’any 1974.

El nom de Magòria prové de l’antiga riera que baixava de Collserola fins Can Tunis, travessant les Corts. L’Ajuntament va adquirir a la Generalitat el 2016 els antics terrenys ferroviaris per fer-hi equipaments socials, sanitaris, esportius i d’habitatge. Actualment estan en fase final el concurs urbanístic. La transformació de tot aquest tram de façana de la Gran Via va començar el 2011 amb la conquesta veïnal de Can Batlló.

Remodelació de Carreras i Candi

D’altra banda, el consistori també ha donat a conèixer aquest dissabte la remodelació del carrer Carreras i Candi, un dels eixos principals del barri. Ha costat  2,5 milions d’euros i ha consistit en ampliar les voreres fins a un màxim de 3,25 metres, amb l’eliminació d’un carril de la calçada que estava dedicat a l’aparcament de vehicles. Quan s’acabi la tardor s’hi plantarà una filera d’arbres. 

En l’encreuament dels carrers Carreras i Candi i Bassegoda, on es troba una de les boques de l’estació de metro Badal, un tram del carrer s’ha fet amb plataforma única per prioritzar l’entrada i sortida del transport públic en detriment del pas de vehicles.

 

Nou comentari