Els centres educatius de Barcelona s’amplien. L’oferta a la capital catalana ja és una de les més prominents de tot el territori; així i tot, moltes vegades, la vinculació entre les escoles i instituts, en termes de conceptes i coneixements adquirits, no és prou eficient. En altres paraules, el lligam d’algunes escoles amb l’institut assignat no sempre és el més eficient i hi ha algunes dificultats per fer les adscripcions necessàries per canviar de cicle. És per això, que l’oferta d’instituts-escola s’ampliarà el curs que ve a Barcelona, específicament a Nou Barris. En concret, apareixeran cinc nous centres públics que s’afegiran els 22 que ja existeixen a la ciutat.
Segona ha informat l’Ajuntament de Barcelona, el pròxim curs escolar arrencarà amb cinc nous instituts-escola públics, que sumaran 22 centres d’aquest tipus a la ciutat. Aquestes dades han constatat la implicació que té l’administració pública de la ciutat amb aquesta tipologia de centres, ja que el 2017 n’hi havia només dos. Tot i que l’ampliació és una realitat, ha passat per qüestions molt diverses. Quatre dels nous centres són fruit del creixement de les escoles Elisenda de Montcada, Mestre Morera, Ciutat Comtal i Ferrer i Guàrdia, en la zona nord de la ciutat, que dona servei als barris de Ciutat Meridiana, Torre Baró i Vallbona. L’altre és conseqüència de la fusió de l’Escola El Molí de Finestrelles i l’institut Vapor del Fil, que passaran a ser l’Institut Escola Vapor i Molí.

Més oferta per “simplificar les adscripcions”
Un dels grans objectius que té el consistori per millorar aquesta oferta és el de “fomentar la coherència entre els projectes pedagògics d’escoles i instituts” i simplificar les adscripcions: un 99% de les escoles de Barcelona disposen d’entre dos i tres instituts adscrits. A més, l’ajuntament també ha assegurat que per garantir una distribució equilibrada de l’alumnat en situació de vulnerabilitat, en aquesta preinscripció s’han distribuït les places de reserva en funció de les zones limítrofes, per a igualar les places en dues zones educatives veïnes que tenen índex de vulnerabilitat dispar.




