Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Els Mossos troben el menor de 14 anys desaparegut a Barcelona

Els Mossos d’Esquadra han trobat el menor de 14 anys, en Juan Victor, que va desaparèixer aquest dimarts 18 d’abril al barri del Baix Guinardó (districte Horta-Guinardó). Concretament, se’l va veure per darrera vegada a les 7.45 hores al carrer de Santa Carolina. Els fets els ha avançat betevé a partir de l’AFA de l’Escola de les Aigües, on havia estudiat primària, i els ha confirmat el TOT Barcelona a través dels Mossos d’Esquadra.

Al llarg del 2023 s’han produït desaparicions similars a Barcelona. La primera setmana de març, per exemple, els Mossos van fer una crida a través de les xarxes socials per localitzar un jove de 14 anys que també havia desaparegut al barri del Baix Guinardó. Quatre dies abans d’aquesta desaparició, van alertar de la desaparició d’un altre noi de 21 anys. En tots dos casos, la policia catalana va anunciar hores més tard que els havien trobat sans i estalvis. Un cas diferent va ser el d’un home desaparegut a Sant Andreu de Palomar el passat 24 de febrer. Malauradament, quatre més tard el cos de policia català va comunicar la seva mort. Se l’havia vist per darrera vegada al barri de Sant Andreu de Palomar i, tal com van detallar els Mossos, en el moment de la desaparició podia estar desorientat.

El fals mite d’esperar 24 hores

En una entrevista al TOT Barcelona, la caporala Laura Villanueva, responsable de l’Oficina d’Atenció a Famílies de Persones Desaparegudes dels Mossos d’Esquadra, va desmentir que faci falta esperar 24 hores per denunciar una desaparició. En aquest sentit, va indicar que és un fals mite que calgui esperar 24  hores 24 hores a si la persona torna. “Els preguem que si detecten un comportament no habitual en un familiar, que vinguin a qualsevol comissaria, perquè aquestes 24 h poden ser vitals”, assenyalava l’agent.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa