Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
MÉTEO | Les tempestes tornen a una Barcelona que ja pensa en la Mercè

La pluja va fer acte de presència l’any passat durant la Mercè, obligant l’organització a reprogramar algunes activitats, i ara tothom mira el cel per saber què ens oferirà aquest any. Encara queden dies per fer una previsió exacta de cara al cap de setmana vinent, però la realitat és que els principals portals oficials ja avisen que la setmana prèvia a la Festa Major podria estar passada per aigua. Com a mínim, amb tempestes locals que descarregaran ni que sigui de forma puntual a la costa catalana. El Servei Meteorològic de Catalunya preveu la pluja per a la matinada de diumenge a dilluns i no tanca la porta a nous ruixats tant dimecres com divendres.

Pluges puntuals

Demà dilluns, convé que els més matiners agafin el paraigua abans de sortir de casa. Les nuvolades agafaran força durant la nit i de cara a les 6 hores es preveu una tempesta que deixi més de 2 mil·límetres d’aigua acumulada a Barcelona. El temps continuarà inestable durant les següents hores, sense pluja durant pràcticament la resta del dia, però amb algun avís puntual i esporàdic dimarts al migdia. Segons el portal català, la pluja tornarà a fer acte de presència dimecres vinent.

La resta de portals ratifiquen aquestes previsions. El Meteosat pronostica pluja per a dilluns entre les quatre i les sis hores de la matinada i Meteoblue preveu la tempesta més forta cap a les quatre. Pel que fa a la resta de dies, tots dos portals dibuixen un cel nuvolat que podria descarregar puntualment dimecres, dijous i fins i tot divendres. Per a aquest darrer dia, això sí, la previsió encara és arriscada i, en tot cas, l’aigua no afectaria, segons les dades actuals, els actes de la nit.

Una imatge d'arxiu de la ciutat de Barcelona / Alfons Puertas
Una imatge d’arxiu de la ciutat de Barcelona amb l’arc de Sant Martí / Alfons Puertas

Temperatura per sota dels 30 graus

La temperatura, que aquest diumenge s’aproparà als 30 graus a l’ombra, anirà diluint-se a partir de dimarts. Segons indica el Meteocat, el termòmetre no passarà dels 26 graus ni dimarts ni dimecres, encara que dijous podria tornar a enfilar-se de forma breu. El vent bufarà amb poca intensitat durant tota la setmana, amb ratxes puntuals de 30 km/h dilluns al migdia.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa