El mal funcionament d’una bicicleta elèctrica del Bicing va provocar la caiguda d’un usuari, que va patir abrasions al genoll i en una mà. El ciutadà va presentar una queixa al síndic de greuges de Barcelona, David Bondia, que li ha donat la raó. El defensor dels barcelonins ha demanat que quan es detecti que un vehicle no funcioni correctament es bloquegi immediatament.
Segons explica el síndic aquest divendres, l’abonat va agafar una bicicleta que feia “sorolls estranys”. Va poder circular fins que la roda de davant se li va quedar bloquejada i va caure a terra. L’accident va ser l’octubre del 2024.
El servei del Bicing donava la culpa a l’usuari
Aquesta persona va presentar una queixa pel mal funcionament de la bicicleta al servei del Bicing, però Pedalem, l’empresa concessionària, la va desestimar. Li van dir que els registres no indicaven que el vehicle estigués espatllat i, per tant, la culpa de la caiguda era de l’usuari.

El Bicing no va bloquejar el vehicle fins l’endemà
D’altra banda, Pedalem també va negar l’informe tècnic de la bicicleta a l’usuari, al qual tenia dret, i no va bloquejar el vehicle fins a l’endemà, és a dir que qualsevol altra persona que l’hagués utilitzat hauria pogut patir també un accident.
Segons les conclusions del síndic, les resolucions del qual no són d’obligat compliment per a l’Ajuntament, la resposta del servei a la incidència no va ser l’adequada, ja que la bicicleta no es va bloquejar immediatament.
A més, a parer de Bondia, l’usuari “no ha de carregar ni amb la culpa ni amb la responsabilitat dels danys derivats del mal funcionament de les bicicletes. L’ens responsable és Pedalem, però BSM -l’empresa municipal que gestiona el servei- té l’obligació de supervisar-ne la tasca”.

Bondia conclou que l’actuació del servei del Bicing no ha estat eficaç ni ajustada a dret. I el fet que no es facilités al ciutadà l’informe tècnic va suposar una vulneració dels seus drets.