Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’hospital Vall d’Hebron lidera un projecte revolucionari contra el càncer infantil
  • Badalona
  • L'Hospitalet de Llobregat
  • Santa Coloma de Gramenet
  • Cornellà de Llobregat
  • Sant Boi de Llobregat
  • Sant Cugat del Vallès
  • Esplugues de Llobregat

Un nou projecte europeu liderat per el Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR) pot obrir la porta a revolucionar la lluita contra el càncer. Aquest projecte, que rep el nom de PHOENIX, provarà un nou fàrmac que és més eficaç i menys tòxic contra el càncer infantil. El projecte farà el primer assaig clínic en població pediàtrica amb el fàrmac ibrilatazar (ABTL0812), un fet que els investigadors avaluaran sobre el seu potencial per actuar en infants i adolescents que apteixen neuroblastoma en recaiguda o sense resposta al tractament i altres tumors sòlids agressius.

Uns tumors que, actualment, segueixen sent una de les principals causes de mortalitat per cpàncer en infants i adolescents malgrat la millora recent dels tractaments i que hn aconsseguit millorar la supervivència d’unes malalties que són especialment agressives i que acaben deixant seqüeles físiques i emocionals importants. El cap del Servei d’Oncologia i Hematologia Pediàtriques de Vall d’Hebron i co-cap del grup Càncer i Malalties Hematològiques Infantils del VHIR, el doctor Lucas Moreno, assegura que aquest estudi busca alternatives que allarguin la vida dels afectats i “millorin la qualitat de vida” d’aquests pacients.

L’Hospital Vall d’Hebron, en una imatge d’arxiu / Agència Catalana de Notícies

Un estudi que avaluarà la combinació amb els tractaments convencionals

Segons detalla el Vall d’Hebron l’estudi avaluarà la combinació d’aquest fàrmac, el qual ha mostrat gran tolerabilitat i senyals d’eficàcia en adults en assaigs clínics de fase 2 en càncer de pàncrees, pulmó i endometri. En la investigació els membres de l’estudi determinaran la dosi per iniciar l’assaig i quines són les combinacions amb quimioteràpia o immunoteràpia, i poder comprovar que estudis anteriors poden potenciar els tractaments sense generar un augment de la toxicitat. Els principals objectius seran establir la dosi recomanada del fàrmac i estudiar-ne la seguretat i l’activitat antitumoral, destaquen els autors.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa