L’atenció a víctimes de violència masclista de Barcelona estrena telèfon gratuït

El nou sistema permetrà un accés més fàcil als usuaris

El Servei d’Atenció, Recuperació i Acollida (SARA) de l’Ajuntament de Barcelona per atendre víctimes de violència masclista ha estrenat aquest 1 de febrer un nou telèfon d’atenció gratuït per facilitar l’accés i l’atenció a les persones. El nou dispositiu d’atenció telefònica permetrà facilitar el màxim número de consultes sense la necessitat de desplaçar-se al centre, una gestió més efectiva de les cites prèvies, informació bàsica del servei, enviament de missatges a les professionals i transferència de trucades al servei.

Tot això afavorirà un correcte funcionament del mateix, ja que fins ara no es podia garantir una cobertura total a causa del gran volum de trucades que arribaven a la recepció del SARA en moments puntuals.La situació sanitària ha fet més evident la necessitat de millorar el servei d’atenció telefònica del centre. Durant l’estat d’alarma i el confinament, les trucades al servei van créixer exponencialment, tant de persones que demanaven informació com pel seguiment proactiu que van realitzar les treballadores del SARA a totes les dones usuàries del servei. Les mesures sanitàries decretades també han condicionat que els tràmits per telèfon siguin més comuns que abans de la pandèmia.

Operadores amb formació

Les trucades seran ateses per operadores que han rebut, d’una banda, formació específica en l’atenció de persones víctimes de violència masclista i, de l’altra, formació en el funcionament i tipus d’intervenció del SARA i d’altres dispositius municipals d’atenció. A més, amb els protocols i acompanyaments establerts es preveu que el nou dispositiu pugui donar resposta a la majoria de trucades d’una manera més àgil, sense interferir en la tasca de les professionals del servei.

Fins ara, el SARA disposava de dues línies de telèfon diferents per contactar amb la recepció del centre, les quals han estat substituïdes pel telèfon 900 922 357, el mateix que donarà servei als Centres de Serveis Socials, als Punts d’Informació i Atenció a les Dones (PIAD) i al programa RadarsBCN. El telèfon 900 922 357 estarà operatiu de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, i de dilluns a dijous, de 16 a 19 hores. L’atenció d’urgència continuarà funcionant adreçant-se presencialment al SARA sense cita prèvia, de dilluns a divendres, de 9 a 13 hores, al carrer Marie Curie número 16. També es pot contactar a través del correu electrònic [email protected]

Fora de l’horari d’atenció del SARA, cal adreçar-se al Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB), que atén les 24 hores del dia durant tot l’any, a través del telèfon gratuït 900 703 030 o desplaçant-se al carrer Llacuna número 25.

Nou comentari