L’Ajuntament augmenta el servei d’ajuda amb tràmits digitals en barris vulnerables

Des que es va posar en marxa el programa, l'octubre del 2020, s'han atès més de 8.000 persones

L’Ajuntament de Barcelona augmentarà de sis a onze els agents TIC, un equip d’assessors que ofereixen acompanyament digital a persones que no estan familiaritzades a fer tràmits en línia. Segons ha explicat la tinenta d’alcaldia Laia Bonet, l’ampliació és fruit de l’èxit que ha tingut el programa des que es va posar en marxa l’octubre del 2020 en el marc del Pla de Barris. Des d’aleshores, els agents han atès 8.031 persones i han donat suport a 13.800 tràmits. Els onze agents TIC funcionaran amb cita prèvia i es localitzaran als barris del Raval, Besòs i Maresme, Trinitat Vella, Trinitat Nova, Zona Nord i la Marina. “La bretxa digital és un dels reptes més importants que ens ha deixat visible la pandèmia”, ha assegurat Bonet.

D’acord amb les dades proporcionades per l’Ajuntament de Barcelona, els tràmits amb més demanda de suport han estat per l’Ingrés Mínim Vital i la Renda Garantida, on en molts casos es requereix disposar d’identificació o certificats digitals, gestionar cites prèvies o descarregar documents. En aquesta línia, la tinenta d’alcaldia ha recalcat que els agents TIC, malgrat que són un servei de l’Ajuntament de Barcelona, ofereixen suport en els tràmits davant qualsevol administració (sigui el mateix ajuntament, la Generalitat o l’Estat).

Pel que fa als usuaris, els agents TIC han constatat que la major part de les persones que ho fan servir són dones (57%) d’entre 25 i 55 anys. El 82,6% de les persones ateses compten amb estudis primaris o secundaris i el temps mitjà d’atenció per usuari és de 30 minuts.

“La desigualtat digital és una nova desigualtat urbana”, ha subratllat Bonet. La tinenta d’alcaldia ha assegurat que el consistori “ha de donar resposta” als reptes sorgits arran de la pandèmia, on s’han digitalitzat molts dels tràmits que s’han de fer amb l’administració. “L’ús de les tecnologies digitals cada vegada serà més empoderador, a tots els nivells”, ha assegurat. En aquesta línia, ha posat d’exemple que “quelcom tan bàsic” com demanar hora per vacunar-se contra la covid-19 s’ha de fer virtualment

Nou comentari