Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La tornada a l’escola satura les empreses de cangurs a Barcelona
  • CA

La tornada a l’escola ha incrementat la preocupació de les famílies sobre la supervisió dels fills en cas que l’escola tanqui o s’hagi de confinar tota la classe per un cas positiu a l’aula. Des de l’inici de la pandèmia, les empreses de cangurs són un dels pocs negocis a Barcelona que no només s’ha mantingut sinó que ha augmentat considerablement la demanda i facturació. 

A finals d’agost, els pares i mares van començar a planejar-se quines possibilitats tenien de cara a la tornada a l’escola en la nova normalitat. Des d’aquell moment, segons Sitly, una empresa online que es dedica a posar en contacte pares i cangurs, les sol·licituds de cangurs a Barcelona van augmentar un 215% respecte a l’any anterior. 

“Els avis ja no són una opció per deixar els nens, a causa de la seva vulnerabilitat al virus”, reflexiona Clàudia de la Riba Valls, CEO de Nannyfy, una altra empresa que es dedica a posar en contacte famílies i cangurs. També ha notat un increment de peticions superior al 200% en el darrer mes i escaig. “Molts pares busquen una cangur de confiança a qui deixar els fills si alguna cosa es complica”, subratlla.

Els cangurs virtuals són tendència a Barcelona a causa de la Covid-19 / Sitly

En substitució de l’escola bressol

Un altre factor que ha fet augmentar la demanda de cangurs a domicili ha estat la reticència a portar els fills a l’escola bressol. A més, hi ha pares que consideren que l’ensenyament telemàtic no és apte per a criatures de 0 a 6 anys en cas que es confini el grup classe i no veuen bé que en aquest cas el centre s’hagi de seguir pagant igual, asseguren les fonts empresarials consultades.

“Actualment, estem vivint un fenomen molt semblant al que vam viure al mes de març: quan van començar a tancar les escoles, els pares van buscar solucions alternatives per a la cura dels seus fills”, sosté Patricia Adam, responsable de comunicació de Sitly. “En aquell moment, la demanda va augmentar en picat i ara passa el mateix”, apunta.

L’atur dispara l’oferta

La demanda de cangurs no ha estat l’única que ha crescut. Les plataformes també s’han vist desbordades per l’augmentat de l’oferta de persones que volen treballar com a cangurs. Aquest augment de sol·licitants de feina ha fet que la plataforma Nannyfy s’hagi vist obligada a aturar el seu procés de validació de cangurs per poder equilibrar l’oferta i la demanda, per exemple.

Els cangurs virtuals són tendència a Barcelona a causa de la Covid-19 / Sitly

“Estava en un ERTO de 20 hores setmanals i necessitava buscar feina. Vaig pensar que ser cangur era una bona opció i en acabar el confinament vaig començar a treballar d’això”, explica Paula Zaragoza, que va treballar uns mesos com a cangur. “Els pares dels nens no van demanar-me cap cosa excepcional per la Covid-19, només em preguntaven si havia estat en contacte amb algun positiu i vigilaven molt la higiene”, diu.

Noves mesures higièniques 

En aquesta nova normalitat, un dels factors més important per als clients és la higiene i la cura personal. Preocupa molt als pares que deixen entrar una persona externa a casa. Algunes de les peticions que fan són sorprenents: “Ens hem trobat famílies que sol·liciten que les cangurs tinguin anticossos contra la Covid-19 i que, per tant, ja hagin passat la malaltia”, explica la CEO de Nannyfy.

El seguiment també s’ha revelat clau per evitar contagis involuntaris. La plataforma Nannyfy ha posat en marxa consultes a distància gratuïtes i realitza trucades periòdiques per telèfon per assegurar-se que les famílies i els treballadors no han estat en contacte amb cap positiu ni presenten símptomes. Sitly, en canvi, treballa amb un geolocalitzador que permet que els seus clients contactin amb la cangur que tinguin més a prop i, d’aquesta manera, evitin desplaçaments en transport públic.

La Covid-19 ha fet perdre les esperances a molts negocis de la ciutat, però al sector de les cures l’oferta i la demanda no paren de créixer i les xifres de facturació es mantenen en positiu. La tardor fa témer nous períodes de confinament i desconfinament i, a falta d’avis i escoles infal·libles, moltes famílies tornen a recórrer a cangurs com a recurs comodí davant la incertesa. 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa