Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La reforma de la Meridiana entra de ple a Sant Andreu
  • CA

Un pressupost de 7,83 milions d’euros i un termini de finalització previst cap a l’estiu de 2023. Aquestes són les dues característiques principals de la continuació de la reforma de la Meridiana, que pretén convertir l’avinguda en un eix ciutadà més verd en el marc de la priorització de la mobilitat sostenible. De retruc, la idea és que els veïns deixin de percebre l’avinguda com una gran autopista urbana i pugin gaudir d’un espai públic més acollidor.

Durant el mandat passat ja es va iniciar la remodelació en el tram comprès entre plaça de les Glòries i el carrer de Mallorca, que va seguir amb les obres entre Mallorca i Navas de Tolosa, finalitzades tot just el passat estiu. Un cop acabada la renovació a Sant Martí, ara el projecte entra en una nova fase a Sant Andreu. De fet, el passat dilluns van engegar els treballs en el nou tram Navas de Tolosa-Josep Estivill fins a Felip II, on es faran dos carrils per al trànsit general i un a banda i banda per als autobusos. Les bicicletes podran circular pel centre i les obres inclouen més arbrat i voreres amb major amplitud.

Un espai reservat íntegrament als vianants

Com a novetat, el fet que l’espai central a l’arribada a la plaça de Ferran Reyes i els Jardins de Maria Soteras s’eixamplarà perquè quedi reservat exclusivament als vianants. A més, en aquest punt el carril bici es dividirà de tal manera que serà unidireccional a banda i banda de l’espai central.

El consistori ja s’ha reunit amb els veïns, entitats i comerciants per informar-los del començament de les obres i les activitats de difusió compten amb cartells d’obra, lones, torretes informatives, cartes informatives a les porteries del tram de l’avinguda i avisos d’escala. Mentre durin les obres, les rutes provisionals per a les bicicletes se senyalitzaran i qualsevol desviació de línies de bus derivada dels treballs d’asfaltatge serà oportunament informada a l’interior dels vehicles de les línies afectades, així com a les parades.

Treballs futurs entre Felip II i Fabra i Puig

D’altra banda, el projecte executiu dels treballs entre Felip II i Fabra i Puig es troba en la recta final i en aquest sentit el govern municipal s’ha reunit amb associacions veïnals, comerciants i entitats. Un cop s’hagi tancat, se sotmetrà a l’aprovació inicial a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de gener per tal de tenir-lo aprovat aquest mandat i començar les obres en el següent, a continuació del tram que actualment és en obres.

La secció principal també disposarà de dos carrils per al trànsit general, més un per a busos a cada banda mentre que les bicicletes tindran un carril bici central segregat, les voreres es faran més grans i també s’augmentarà l’arbrat i els parterres.

94.000 metres quadrats de superfície renovada

Des de la plaça de les Glòries fins a Felip II s’hauran fet actuacions en 1,7 km de l’avinguda, cosa que representa un total de 94.000 m2 de superfície renovada. A més, s’hauran guanyat 10.000 m2 de parterres i espècies arbustives més 560 arbres nous. La inversió total s’enfila fins als 28,4 milions d’euros, sis dels quals provenen dels fons europeus Next Generation.

Segons l’Ajuntament, les actuacions realitzades fins ara han permès reduir el trànsit en uns 17.000 vehicles diaris. Abans de la pandèmia hi passaven entre 30.000 i 32.000 cotxes per sentit, mentre que l’any passat i l’actual n’hi transiten prop de 23.500 per banda.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa