La demanda d’assistència a domicili es duplica durant l’últim semestre

La demanda dels serveis d’assistència a domicili ha experimentat un increment important motivat pel context Covid-19 i el volum d’activitat s’ha duplicat entre els mesos d’abril i setembre d’enguany, fruit de les noves necessitats que ha generat la greu situació viscuda en els entorns residencials. Són les dades que aporta l’empresa d’assistència a domicili Asisted que, davant la nova ona de contagis, preveu una tendència similar amb un augment de l’activitat que portarà a moltes famílies a atendre els seus majors a casa i a sol·licitar serveis professionals especialitzats.

Assenyala que el comú denominador que comparteixen les demandes registrades durant aquest període són “els valors de seguretat i de confiança en serveis professionals que controlin tot el procés d’assistència, la contractació d’un perfil qualificat per al desenvolupament d’una atenció adequada i de qualitat, lluny del plantejament de startups i agències de col·locació. Una confiança que ofereixen els 40 anys d’experiència d’Asisted”. Aquesta situació confirma les previsions que ja va avançar l’Institut de Coordenades de Governança i Economia Aplicada quan, la primavera passada, assegurava que el ritme de creixement de l’activitat en aquest sector se situaria en més d’un milió i mig de persones ateses a final d’aquest 2020.

S’ha revertit la situació

El director general d’Asisted, Pere Solanellas, va manifestar que, encara que en les primeres setmanes de l’estat d’alarma establert a causa de la crisi de la Covid-19 el nombre de serveis va retrocedir per la impossibilitat dels assistents d’accedir als domicilis, en els últims mesos la situació s’ha invertit. “Malgrat tots els esforços que les residències estan duent a terme, les famílies estan optant per contractar serveis assistencials a domicili”, va assenyalar.

Va apuntar que en la situació sanitària actual, davant la segona onada de la pandèmia i amb les crisis viscudes en les residències de la tercera edat, “les famílies de persones amb dependència estan optant cada vegada més per sol·licitar assistència a domicili per a cuidar dels seus éssers estimats. Més concretament, ha augmentat la demanda de serveis de llarga durada”.

En aquest sentit, va detallar que la seva empresa dóna la possibilitat de contractar serveis des d’una hora de durada, podent oferir assistència 24 hores, “ja que el té regulat i pactat mitjançant un conveni col·lectiu d’empresa, utilitzant un sistema de mòduls innovador. A diferència d’altres empreses del sector que únicament poden oferir la modalitat d’empleades de la llar, amb tots els riscos que això comporta”.

Crisi sanitària i econòmica

Així mateix, va destacar que amb la crisi sanitària actual i l’econòmica “que s’aveïna”, hi ha sectors estratègics que estan veient com els seus serveis cobren un paper essencial i són cada vegada més demandats, entre els quals es troba el de l’assistència i l’atenció a la dependència. “L’augment de la demanda de serveis assistencials evidència també la necessitat de talent i professionals preparats i amb experiència”, indica Asisted.

Posa l’accent en la necessitat de comptar amb plans formatius que facilitin la creació d’una xarxa de professionals de l’assistència i va subratllar que, per això, compta amb “un potent pla formatiu que permet als seus assistents especialitzar-se i millorar les seves capacitats en funció dels assistits que atenen”.

Insisteix que el ‘core’ està en els seus assistents, “als quals té contractats i donats d’alta en el Règim General de la Seguretat Social. Per això, per a evitar als clients els riscos vinculats a la contractació dels serveis assistencials (incidències, disfuncions o imprevistos), assumeix les responsabilitats socials i fiscals (nòmines, vacances, quitances, indemnitzacions, i totes les gestions vinculades a la contractació dels assistents)”. Actualment, la companyia assisteix a 1.500 persones diàriament gràcies als prop de 800 assistents i treballadors que té en plantilla.

Nou comentari