Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’oposició complica el futur del CAP Raval Nord a la Misericòrdia

La majoria dels grups polítics no veuen clar l’expedient que acabaria amb la cessió de la Capella de la Misericòrdia al Macba. Per això, han demanat que es retiri la votació del tràmit de la Comissió d’Hisenda i Economia de demà. Tot i així, el govern municipal el mantindrà a l’ordre del dia i, si surt endavant, es donaran per acabats els drets del museu sobre el solar de l’antiga capella que es disputen amb el projecte d’un futur CAP Raval Nord. De moment, però, la proposta comptarà amb el vot contrari del PSC, que ha estat el grup que ha demanat avui el govern que no prengui cap mesura fins que no hi hagi consens entre totes les parts implicades. 

El text socialista, presentat en la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports, ha rebut el suport del PDECat, C’s, PP i el regidor no adscrit Juanjo Puigcorbé. En aquesta línia, la portaveu del PSC, Carmen Andrés, ha criticat la gestió del conflicte d’Ada Colau i l’ha acusat “d’enfrontar dos drets bàsics com la salut i la cultura”. La proposta plantejava retirar l’expedient sobre el solar per falta d’una decisió conjunta “entre totes les institucions i administracions implicades, Ajuntament de Barcelona, Generalitat de Catalunya, Ministeri de Cultura i la Fundació Macba”, ha insistit Andrés. 

El rebuig complica el CAP a la Misericòrdia

Així, en el primer recompte sobre la posició dels grups polítics al voltant del futur de l’antiga capella, la proposta d’encabir-hi el CAP Raval Nord ha patit el primer rebuig. Tanmateix, la regidora del districte de Ciutat Vella, Gala Pin, ha assegurat que mantindrà la votació de l’expedient de revocació la comissió però que s’esperarà a portar-lo a ple municipal fins que el grup de treball –que estudia fins a quatre alternatives per a l’ampliació del Macba– no presenti les conclusions. 

La representant de la plataforma CAP Raval Nord Digne, Laura Romera, ha assegurat al TOT Barcelona que trobar-se el PSC liderant “la negativa a una demanda de barri amb milers de signatures” és “la sorpresa més gran que ens podíem endur”. Per Romera, el partit socialista era una “peça clau”, juntament amb C’s, i la posició d’aturar la revocació de la cessió al Museu d’Art Contemporani de Barcelona ha estat un cop dur per la plataforma. Tot i així, confien que si avancen les propostes pel futur del Macba els propers dies, els partits es repensin la seva posició i recordin “quina és la urgència al barri del Raval”. 

La regidora de Barcelona en Comú, a més, ha criticat la falta de contacte entre les conselleries del govern de la Generalitat –Salut està liderada per Alba Vergés (ERC) i Cultura per Laura Borràs (PDECat)– i la manca d’una posició comuna, a diferència de l’Ajuntament. Precisament les conselleres han fet un acte conjunt aquest matí en què s’han mostrat convençudes que aviat es trobarà “una solució” al dilema, han dit ambdues. Sense afegir cap novetat concreta, Vergés ha assenyalat que s’està treballat en trobar el desllorigador però que l’Ajuntament de Barcelona “també ha d’aportar solucions”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa