Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El jutjat arxiva la denúncia contra l’Ajuntament, La Ruïna i El Kubo

La denúncia presentada per Daniel Sirera, líder del Partit Popular a la ciutat de Barcelona, ha quedat arxivada provisionalment. La denúncia instava a investigar la inacció, presumpta, tant de l’Ajuntament de Barcelona com de la Generalitat de Catalunya contra les dues finques ocupades de la Bonanova.

El jutge ha al·legat que els fets que recollia la denúncia no quedaven prou justificats per a ser susceptibles de ser punibles. Daniel Sirera té la possibilitat de recórrer contra aquesta resolució judicial en un termini de 20 dies sempre que aporti noves proves.

Sirera va interposar aquesta denúncia el passat 19 de maig, en plena campanya electoral municipal, i acusava els Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana de no haver actuat davant els actes violents que, suposadament, produïen els integrants de les cases ocupades El Kubo, un immoble ocupat a la Bonanova, durant el 23 maig i dies posteriors, data en la qual estava previst un desallotjament per ordre judicial que mai es va arribar a produir.

En la denúncia, el dirigent del Partit Popular a Barcelona, Daniel Sirera, assegurava que, durant els dies anteriors a la data prevista pel desallotjament de la casa okupa El Kubo, els habitants d’aquesta finca havien robat material de l’Ajuntament de Barcelona i de persones particulars per poder fer barricades i així evitar el desallotjament que estava previst.

Sirera demanava que es depuressin responsabilitats després de l’aparició d’unes suposades ordres per part de l’ara alcalde, Jaume Collboni, i de l’exalcaldessa, Ada Colau. En el text presentat per Sirera hi deia el següent: “Jaume Collboni Cuadrado, a través de l’Àrea de Seguretat de l’Ajuntament, i Ada Colau havien donat ordres expresses de no actuar davant els fets denunciats”.

El màxim representant popular a la capital catalana va acabar de completar la seva denúncia adjuntant com a proves diversos enllaços de fotografies, vídeos i articles de diferents mitjans de comunicació.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa