Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Insectes al menjar dels treballadors de l’hospital Vall d’Hebron
  • CA

Treballadors de l’Hospital Vall d’Hebron s’han endut greus ensurts quan menjaven a la cantina del personal laboral. Han trobat insectes en plats del menú que els servia el càtering, fins a 4 vegades en dues setmanes. Els dos últims cops en un sol dia: dinar i sopar d’aquest dimarts.

L’hospital confirma al TOT Barcelona la incidència, que ha denunciat la representació sindical de CCOO. “És cert que s’han trobat insectes un parell o tres de vegades i s’implantaran mesures perquè no torni a passar, evidentment”, respon el centre. L’empresa que gestiona el càtering des de fa anys, Arcasa, “serà sancionada”.

A banda, l’hospital ja tenia en marxa un concurs públic per renovar l’adjudicació de la gestió d’aquest menjador exclusiu pels treballadors. Es tracta de la convocatòria que s’obre de forma periòdica, i no pas una reacció a la troballa d’insectes. Vall d’Hebron és el centre sanitari amb més plantilla de Catalunya, amb unes 6.000 persones a les diverses unitats i edificis que conté. La incidència no ha afectat en cap moment el menjar que s’ofereix als pacients hospitalitzats.

El representant de CCOO a l’hospital, Jesús Jiménez, assegura que a partir d’ara hi haurà un control de qualitat quan el menjar arriba al centre. Ja no serà suficient garantia la inspecció sanitària ordinària que passen serveis d’alimentació com aquest. “És un error intolerable, no permetrem cap intoxicació dels treballadors!”, protesta. Alguns dels plats on s’han trobat insectes eren un caldo gallec i unes broquetes de carn.

Insectes en una broqueta de carn al menjador de Vall d’Hebron / CCOO

La delegació sindical estarà “molt atenta” a la renovació del contracte de l’empresa proveïdora, però lamenta que la cantina seguirà externalitzada i l’empresa actual s’hi podria tornar a presentar i guanyar la licitació. En aquest sentit, reivindica que si fos un servei del mateix hospital tindrien molt més marge de maniobra per establir controls i aplicar mesures que els donin tranquil·litat. “La pandèmia ens ha donat la raó i hem vist com tenir el servei de manteniment internalitzat ha permès muntar desenes de llits d’UCI d’urgència per exemple, mentre que serveis externs com neteja o cantina no tenen tanta flexibilitat”, sosté.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa