L’Ajuntament va anunciar aquest dijous en un comunicat que la prova pilot que obligava a les persones que circulen amb bicicleta i patinet a baixar del vehicle en set punts de la ciutat, s’estenia a més zones de la ciutat. Això ha suposat que es col·loqui una senyalització especial en 25 nous carrers del districte de Ciutat Vella i, ara, Barcelona tingui un total de 34 punts afectats per aquesta obligació.

Segons l’Ajuntament, la iniciativa és part del Pla Endreça i, en principi, persegueix l’objectiu de contribuir a reduir els conflictes de convivència entre els vianants i els ciclistes i els vehicles de mobilitat personal. L’Associació Veïnal del Gòtic, però, no veu amb bons ulls la mesura. “Aquesta decisió va en contra de la mobilitat de les veïnes i veïns, que és com si no existíssim, i està únicament pensada per afavorir el turisme. La nostra mobilitat ja és prou complicada per culpa de la massificació. Ara ens compliqueu encara més la vida”, va recriminar aquest dijous a través d’X.

Paral·lelament, l’entitat veïnal va denunciar que la mesura s’havia pres “de manera unilateral” i sense informar els veïns ni demanar-los la seva opinió, quan “molts són usuaris de bicicleta”. Tanmateix, van avisar que els carrers afectats per la iniciativa municipal, anuncien que s’afavoreix “els comerços més turístics dels carrers més massificats”. Allà, però, recorda que “també viuen veïns”. Aquestes no han estat les úniques crítiques. La regidora de BComú i tinenta d’alcaldia d’Urbanisme durant el mandat anterior, Janet Sanz, també ha expressat el seu rebuig a la mesura municipal i ha demanat el restabliment de la circulació amb bicicleta. “És una altra mesura per privilegiar la massificació turística a costa de les veïnes”, ha assenyalat en un comunicat.

Carrers afectats

Els nous carrers de Ciutat Vella que s’han vist afectats per la mesura són els següents:

  • Carrer de la Palla
  • Carrer del Bisbe
  • Carrer de l’Ave Maria
  • Baixada de Santa Eulàlia
  • Carrer dels Banys Nous
  • Carrer d’Avinyó
  • Carrer de la Boqueria
  • Carrer de Sant Honorat
  • Carrer de Montjuïc del Bisbe
  • Carrer de Sant Sever
  • Carrer de Salomó Ben Adret
  • Carrer de Sant Felip Neri
  • Carrer de la Llibreteria
  • Carrer del Call
  • Carrer dels Tres Llits / Carrer de la Lleona
  • Carrer d’Escudellers
  • Carrer de n’Arai
  • Carrer de Simó Oller
  • Carrer dels Banys Vells
  • Carrer de Mirallers
  • Carrer dels Vigatans
  • Carrer d’en Robador (entre carrer de Sant Rafael i carrer de l’Hospital)
  • Carrer de Flassaders
  • Carrer del Pou de la Cadena
  • Carrer de l’Arc del Teatre

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Pere a gener 05, 2024 | 13:05
    Pere gener 05, 2024 | 13:05
    Ja era hora que en alguns carrers els conductors de bicis i patinets baixi vagin a peu, tal com fan en moltes citat europees. Els vianants tenim dret a anar tranquils caminant sense ensurts de vehicles desbocats
  2. Icona del comentari de: Tal com raja a gener 05, 2024 | 15:32
    Tal com raja gener 05, 2024 | 15:32
    En comptes de prohibir, per què no ensenyen a la gent a anar en bicicleta? A Amsterdam es mouen en bicicleta i no passa res. Tan difícil seria ensenyar en comptes de prohibir?
  3. Icona del comentari de: Ricard a gener 05, 2024 | 16:28
    Ricard gener 05, 2024 | 16:28
    Els carrers que necessiten ser pacificats ho són per una especial concentracio de vianants, forasters o no. Però sembla que per a alguns maltractar turistes està justificat.
  4. Icona del comentari de: Biciclista a gener 05, 2024 | 17:57
    Biciclista gener 05, 2024 | 17:57
    Com ja vaig manifestar l'altre dia trobo molt bé que s'hagi de baixar de la bicicleta en alguns carrers, és el més lògic i coherent, en espais estrets on hi ha molts de vianants no és correcte que hi circulin ciclistes pel mig, és més per sentit comú s'hauria de fer sense que ningú ho indiqués en un senyal. Ara a Barcelona solament hi manca que les autoritats municipals obliguin a TOTES les persones que circulen en bicicleta o patinet ( i altres menes de vehicles) a respectar els senyals de trànsit estàtics i lluminosos inclosos ben entès, SEMÀFORS i senyals de STOP. "Indignació" i "emprenyar-se" per no res, sembla un esport nacional nostrat, no es prohibeix pas anar en bicicleta, solament cal baixar i fer un tros com indica el senyal blau i blanc fins a casa nostra o al lloc on vulguem anar, o també, si és en trànsit es pot canviar l'itinerari i seguir damunt de la bicicleta. Fa gràcia el comentari de "Tal com raja", es refereix a ensenyar que vol dir el senyal amb unes persones i una bicicleta i un patinet al costat i a respectar els semàfors... ? Tot plegat es pot aprendre a casa de ben menuts o fixant-se amb les persones que ho fan bé. Ve-t'ho ací.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa