La companyia que gestiona els aeroports, Aena, ha informat aquest divendres d’una incidència informàtica de Microsoft que està causant greus afectacions en els sistemes i als aeroports de tot l’estat espanyol. Això ha provocat el col·lapse a l’aeroport del Prat i la indignació dels milers de passatgers afectats. Els aeroports han de fer totes les operacions manualment, el que està ocasionant retards en els vols i altres complicacions.
Els problemes més greus es concentren als taulells de facturació, on tots els tràmits es fan de manera manual. Hi ha llargues cues i molta incomprensió dels usuaris. “Això està col·lapsat”, s’ha queixat en Jordi, un passatger que viatjava aquest divendres a Venècia, en declaracions a l’ACN. La Diana, una dona de l’Equador que havia planificat les seves vacances per visitar diverses ciutats europees, viatjava aquest divendres de Barcelona a París. El personal de la companyia li ha fet una targeta d’embarcament escrita a mà per poder passar el control de seguretat i agafar l’avió, però no n’està del tot convençuda. “No em sembla prou segur. És preocupant”, explica.

“No sé si arribarem al vol amb la cua que hi ha”
Una altra turista internacional, la Renata, té previst el vol de tornada al Brasil aquest divendres. Viatja amb la seva parella i els fills i descriu la situació al Prat com un “caos”, però ho fa amb un somriure perquè ha aconseguit gestionar-ho tot a temps per marxar. En Jordi, en canvi, acaba d’arribar de Lleida per passar uns dies a Menorca i no és optimista: “No sé si arribarem, amb la gentada que hi ha. No sé ni per on agafar la cua”.
Des d’Aena asseguren que alguns dels sistemes informàtics ja s’estan recuperant, tot i que alguns processos són encara “lents”. Algun dels serveis que no ha fallat en cap moment del dia, segons explica Aena, són els panells d’informació als usuaris, que estarien “aïllats” dels sistemes informàtics generals. Alguns vols acumulen a hores d’ara dues hores de retard.