El metro de Barcelona viu un altre matí d’afectacions. Tal com ha informat TMB a través d’X, el servei de metro de l’L3 ha quedat interromput entre les parades de Canyelles i Trinitat Nova a causa d’una incidència. Les interrupcions s’han produït fa més d’una hora. Pel que fa a la resta de la línia, entre les parades de Zona Universitària i Canyelles, funciona amb normalitat. Diversos usuaris del metro, s’han queixat per la incidència i han criticat el servei ferroviari a través de les xarxes socials.
Aquesta mena de matins complicats per als passatgers del metro són habituals a Barcelona. Un exemple és que van viure els usuaris de l’L1 de finals del passat setembre, quan una avaria va provocar importants retards. Els temps d’espera van ser notablement superiors als habituals, tal com van avisar diversos usuaris a través de les xarxes socials. Segons la informació facilitada per TMB, la incidència es va produir a primera hora del matí a l’estació d’Arc de Triomf i prop d’una hora i mitja més tard encara s’havia pogut solucionar, la qual cosa va deixar imatges d’aglomeracions a moltes parades del recorregut.
60 grafiters
El metro de Barcelona també va ser notícia aquest mes d’octubre per un altre fet que no té res a veure amb incidències tècniques. Una seixantena de grafiters van vandalitzar quatre trens del metro després d’infiltrar-se a l’estació de la Vall d’Hebron. Segons va detallar TMB, els autors de l’atac van fer malbé la porta de l’estació i van accedir a l’andana del tren després d’”agredir un vigilant de seguretat del metro”. Des de la companyia van afegir que es tractava de l’atac vandàlic més gran de la història de TMB tant pel que feia al nombre de persones com al de trens pintats.
Els Mossos d’Esquadra van detenir cinc persones, totes entre 25 i 45 anys, i TMB va assenyalar que el cost aproximat d’aquesta acció superaria els 50.000 euros. Tot plegat va deixar afectacions a l’L5 durant tot el matí i els trens vandalitzats es van haver de retirar.