Diferents entitats, associacions veïnals dels Tres Turons i barris veïns i sindicats d’autobusos de TMB han unit forces en contra de la saturació de turistes a diferents línies d’autobusos. Tal com ha informat a través d’X el Consell Veïnal del Turó de la Rovira, totes aquestes parts han presentat un manifest amb diverses mesures per tal de garantir el servei d’autobusos als veïns. “Estem fartes que ens hagin tret un servei públic per posar-lo als peus de la indústria turística. Humiliacions, manca de respecte, incivisme i agressions són freqüents a les línies V19, 24, 116, 22, 114 i 86, totes properes al Park Güell i als Búnquers del Carmel”, ha dit a X.

Algunes de les mesures exposades al fil d’X són augmentar la freqüència d’autobusos, especialment els festius; comptar amb personal d’informació a les línies “més estressades”, com la C19 i la 116; instal·lar senyals informatius en diversos idiomes en els autobusos d’aquestes línies i a les seves parades; i revisar els recorreguts de les línies V19 i 114 per tenir en compte les necessitats del veïnat per sobre dels “atractius turístics de la zona”, entre altres.

Esperes de 40 minuts

El passat mes d’agost, veïns del Consell Veïnal del Turó de la Rovira i de la plataforma veïnal Recuperem la Salut van descriure al TOT Barcelona com els afectava aquesta problemàtica. “De vegades és impossible pujar a plaça de Catalunya perquè ja està ple”, va assegurar una integrant de Recuperem la Salut, Maria Solanas. Tanmateix, va destacar alguns problemes de la V19. “Hi ha gent que ha arribat a esperar tres autobusos a la plaça de Tetuan sense que el conductor es parés perquè estava ple de gent. Altres hem arribat a esperar 40 minuts”, va assenyalar deixant clar que no es podia privar al veïnal d’un “servei bàsic”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa