Fa dos dies van saltar les alarmes quan uns veïns del número 93 del carrer del Comte d’Urgell van denunciar que hi havia unes esquerdes a la seva finca que s’havien anat ampliant. L’edifici es troba davant d’una rasa que s’ha obert amb motiu de les obres l’L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que perllongaran la línia des de Plaça Espanya fins a Gràcia. Els veïns afectats van traslladar la problemàtica en una reunió convocada per la Generalitat. Aquest dijous el Departament de Territori ha informat en un comunicat que aquest mes de març posarà en marxa una campanya d’inspeccions a habitatges, locals comercials i aparcaments situats al voltant de les futures estacions de Francesc Macià i d’Hospital Clínic i de la sortida d’emergència prevista a Comte Urgell amb Consell de Cent. La campanya arrencarà amb 1.066 inspeccions i es preveu que durant aquest any i el pròxim se’n facin un total de 13.000.
El Departament de Territori ha compartit aquesta tarda els primers resultats de la investigació. Concretament, ha informat que les esquerdes detectades al número 93 del carrer del Comte d’Urgell no són estructurals i “no comprometen la seguretat”. “Es tracta d’una fissura preexistent que ha evolucionat”, han indicat. “Amb el que s’ha observat i les dades de què disposem actualment, però, no podem confirmar ni descartar si aquesta evolució és conseqüència de l’execució dels treballs de desviament de serveis de l’L8 en aquest àmbit”, han afegit.
Tres noves estacions
Pel que fa als detalls de les obres, que també permetran connectar les línies Llobregat – Anoia i del Vallès de FGC, contempla la construcció d’un túnel de quatre quilòmetres. El nou tram ferroviari també suposarà la construcció de tres estacions de nova construcció: Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia. En paral·lel, es remodelaran les estacions de Plaça Espanya (actualment, línia Llobregat – Anoia) i l’actual de Gràcia de la línia d’FGC del Vallès.