El nou pla d’usos de l’Eixample continua generant reaccions. ERC ha anunciat en una roda de premsa que aposta perquè s’aprovi la directriu sempre que s’incorpori una clàusula que permeti revisar l’àmbit de Sant Antoni un any després de la seva aprovació. “Ens donem 12 mesos de marge per poder avaluar el desplegament del pla abans de prendre decisions definitives. S’han de prendre notes durant aquest temps per saber què passa al barri”, ha indicat el regidor portaveu d’ERC al consistori Jordi Coronas. Tanmateix, ha deixat clar que els republicans volen posar fi a la situació de bloqueig en la qual es troba el pla d’usos després que no s’aprovés en el Ple del passat divendres. L’objectiu de la nova directriu és limitar l’obertura de bars, restaurants, discoteques i supermercats autoservei al districte.

En aquest sentit, els republicans es van abstenir al ple quan van comprovar les diferències que hi havia entre els Comuns i el PSC, que finalment va decidir votar en contra. “No és el pla d’Usos que faríem nosaltres, però per a l’Eixample és millor tenir-ne aquest que no pas cap. És triar entre el Pla d’Usos o el ‘Pla Ayuso’ de barra lliure per al districte. I del que es tracta és de salvar l’Eixample, perquè si salvem l’Eixample, salvarem Barcelona”, ha insistit Coronas.

Pel que fa a Sant Antoni, el PSC i el Gremi de Restauració de Barcelona van demanar abans del Ple que la intensitat del pla fos més baixa en alguns carrers. Veïns i comerciants, però, van emetre la setmana passada un comunicat en el qual reclamaven que es mantingués el nivell de restriccions previst en aquest àmbit i que no es fessin excepcions en alguns carrers, com demanen els socialistes.

Colau sobre el PSC: “És un mal precedent”

Pel que fa a la sorpresa del Ple de divendres passat, l’alcaldessa Ada Colau va mostrar “perplexitat” davant del vot en contra del PSC al nou pla d’usos. Tal com va dir: “Em sembla insòlit que la setmana que el primer tinent d’alcaldia Jaume Collboni ha anunciat que abandona el govern, el PSC voti en contra d’una proposta de govern consensuada amb entitats”. En aquest sentit, Colau va catalogar la seva decisió “mal precedent”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa