El ‘Contenidor Solidari’ del Port de Barcelona es reinventa per la pandèmia

La comunitat portuària recaptarà un any més aliments, productes d'higiene personal i de neteja per a entitats sense ànim de lucre

La campanya Contenidor Solidari del Port de Barcelona s’ha reinventat per adaptar-se a les restriccions contra la Covid-19 i seguir ajudant a les famílies vulnerables. Aquesta 15a edició es farà exclusivament en línia. La campanya solidària de la comunitat portuària recaptarà un any més aliments, productes d’higiene personal i de neteja per a entitats sense ànim de lucre, segons ha indicat aquest divendres el Port en un comunicat.

“L’emergència social derivada de l’emergència sanitària està més present que mai i el Port de Barcelona ha decidit organitzar aquest any la seva campanya Contenidor Solidari de forma telemàtica per evitar el contacte entre persones i evitar així el risc de contagi de la Covid-19″, afegeix. El format virtual també ha estat l’aposta del Banc dels Aliments de Barcelona –una de les entitats receptores de la iniciativa del Port– per fer el Gran Recapte 2020 sense riscos.

En les edicions anteriors, les persones i empreses de la Comunitat Portuària de Barcelona tenien la possibilitat de realitzar les aportacions de manera física, portant els aliments i productes d’higiene i neteja al Contenidor Solidari i també online, mitjançant una compra a un compte específic de una cadena de supermercats.

Gestió més eficient

Aquest any, el Port de Barcelona ha establert un acord amb el Banc dels Aliments de Barcelona mitjançant el qual totes les aportacions que realitzi la Comunitat Portuària es podran fer online a l’espai virtual Contenidor Solidari, habilitat especialment a la web del Port de Barcelona i del Banc dels Aliments.

L’acord permetrà que les entitats sense ànim de lucre Fundació Banc dels Aliments de Barcelona i Fundació IReS adquireixin aliments i productes de primera necessitat d’una forma diferent, prioritzant així les compres i obrint la possibilitat a treballar amb productes frescos i de millor qualitat. A més, així es gestiona molt més eficientment els estocs i la distribució a les persones més vulnerables.

La presidenta del Port de Barcelona, ​​Mercè Conesa, ha recordat que “la pandèmia ha deixat a moltes famílies en una situació molt difícil” i ha destacat que, igual que el Port ha fet amb les empreses i professionals de l’àmbit logístic i portuari, ara tenen l’oportunitat i el deure d’ajudar-les en la mesura de les seves possibilitats. L’any passat es van recollir 3.000 quilos d’aliments i 10.000 productes d’higiene en aquesta iniciativa solidària.

Nou comentari