Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Denuncien la “inacció” del govern del PSC contra la contaminació de Barcelona

Nou moviment d’Eixample Respira per denunciar la contaminació que pateix Barcelona. Tal com ha informat la plataforma veïnal en un comunicat, el Síndic de Greuges i el Tribunal de Comptes Europeu li han demanat informació sobre les mesures que les administracions estan impulsant a Barcelona per fer front als problemes de salut que generen la contaminació i el soroll. La resposta d’Eixample Respira ha estat denunciar “la falta d’eficàcia” i l'”incompliment” en les mesures finançades amb fons Next Generation, així com ha alertat de “la falta de voluntat política” de l’Ajuntament i la Generalitat a l’hora de planificar resoldre la problemàtica.

Eixample Respira ha denunciat aquesta situació en un context de contaminació delicat. Concretament, ha recordat que els nivells de la pol·lució de l’aire continuen sent tres i quatre vegades superiors als recomanats per l’Organització Mundial de la Salut (OMS). També ha recordat que metges, científics i l’Agència de Salut Pública de Barcelona alerten reiteradament de les malalties que provoca la contaminació, des d’asma a càncer de pulmó, i la mort de més d’un miler de barcelonins cada any.

Fons Next Generation

Pel que fa als projectes finançats amb fons Next Generation, Eixample Respira ha compartit algunes de les deficiències que ha detectat. Un exemple és un dels projectes estrella de l’anterior govern municipal: els eixos verds. “Es troben en carrers on circulava un volum molt petit de vehicles. Pels carrers adjacents continuen circulant milers de vehicles cada dia: València (28.000 vehicles diaris), Aragó (60.000), Mallorca (23.000) i Gran Via (50.000)”, detalla en el comunicat.

Una imatge d'arxiu del tram de la superilla Eixample que es troba entre els carrers de Comte Borrell i de Provença / Jordi Play
Una imatge d’arxiu del tram de la superilla Eixample que es troba entre els carrers de Comte Borrell i de Provença / Jordi Play

Això no és tot. Respecte a la Zona de Baixes Emissions (ZBE), que consisteix a vetar l’entrada a la ciutat a cotxes de gasolina amb més de 24 anys d’antiguitat i de dièsel amb 18 anys d’antiguitat, ha criticat que l’Ajuntament i l’AMB estiguin “pressionant” per retardar les noves restriccions pensades per als vehicles amb etiqueta B. Tanmateix, ha avisat que hi ha carrils bici previstos que no s’han fet realitat (Fabra i Puig, avinguda Roma, plaça Catalunya o encreuament Tarradellas / Entença / Berlín) i que els radars que limiten la velocitat a 30 km/h només són pedagògics i no suposen sancions.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Barceloní a març 11, 2024 | 12:45
    Barceloní març 11, 2024 | 12:45
    Doncs mireu: no em cau gens bé el nostre flamant alcalde ni el seu equip de govern. Però tampoc se'ls poden exigir impossibles. I l'única manera d'evitar la contaminació a Barcelona és que tots els barcelonins en marxem.
  2. Icona del comentari de: Barcelona Respira a març 18, 2024 | 12:20
    Barcelona Respira març 18, 2024 | 12:20
    Cal donar més oportunitats per la mobilitat en bici. Hi ha alguns carrers clau que encara no permeten el trànsit en bicicleta, com ara la Ronda General Mitre per connectar la zona del Guinardó amb Sarrià, el carrer de Balmes per connectar el centre amb Plaça Kennedy (sense haver d'arriscar la vida en l'intent), el Passeig Maragall que connectaria SET barris d'Horta-Guinardó amb el centre (de moment no hi ha forma segura d'arribar d'aquests barris al centre), el carrer Berlin/Madrid, el Pg Fabra i Puig, entre molts d'altres. És demencial que no hi hagi trànsit segur per les bicicletes per connectar zones tan clau de la ciutat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa