Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’edat mitjana d’inici del consum d’alcohol a Barcelona és als 13 anys i mig
  • CA

L’edat mitjana que els menors barcelonins comencen a beure alcohol se situa en els 13 anys i mig, recull la resolució del síndic de Barcelona, David Bondia, en la qual insta l’Ajuntament a prohibir la publicitat d’alcohol en tots els suports municipals, ja sigui a la xarxa de transport de metro o bus de TMB, una empresa metropolitana que rep finançament municipal, com en elements del paisatge urbà o en patrocinis dels instituts de Cultura o de Barcelona Esports, entre altres supòsits.

El Pla d’acció sobre drogues i addiccions de Barcelona 2025-2028, aprovat el 25 de juliol de 2025, inclou algunes dades que el síndic titlla de “preocupants”. En el moment de fer-se l’enquesta, el percentatge mitjà de l’alumnat que havia consumit alcohol en els darrers 30 dies era del 10,55% entre els adolescents de 13 i 14 anys (2n ESO); del 29%, entre els estudiants de 15 i 16 anys (4t ESO), i del 47,7%, entre els alumnes de 17 i 18 anys (2n de batxillerat i cicles formatius).

Una enquesta quinquennal

Segons el síndic, les xifres de la seva resolució formen part de la darrera enquesta quinquennal FRESC (Factors de risc en estudiants de secundària) del 2021, adreçada a noies i nois d’entre 13 i 19 anys que cursen educació secundària.

El síndic de Barcelona, David Bondia, en roda de premsa / Blanca Blay (ACN)

Si es pregunta pels alumnes que s’han emborratxat en l’últim mig any, el sondeig conclou que ho va fer el 7,6% entre els adolescents de 13 i 14 anys (2n ESO); el 33,05%, entre els estudiants de 15 i 16 anys (4t ESO), i el 52,85%, entre els alumnes de 17 i 18 anys (2n de batxillerat i cicles formatius). La resolució del defensor dels barcelonins davant l’Ajuntament diu que la xifra de joves que s’ha emborratxat en sis mesos és més elevada en els barris amb un nivell socioeconòmic afavorit.

Finalment, l’alumnat que ha consumit alcohol cinc cops o més el darrer mes, el percentatge és de l’1,7% entre els menors de 13 i 14 anys; entre els joves de 15 i 16 anys puja fins al 8,85%, i entre els estudiants de 17 i 18 anys se situa en el 14,4%.

Cigarretes electròniques i hipnosedants i apostes

El síndic alerta que l’alcohol és la substància psicoactiva més consumida a la capital catalana entre adults i menors.

Les dades mostren que l’edat mitjana d’inici de consum d’alcohol a Barcelona i altres drogues s’estabilitza. També mostra la prevalença de les dues substàncies i l’augment del consum d’altres productes o conductes, com les cigarretes electròniques i hipnosedants i les apostes.

Més notícies
Notícia: L’Ajuntament té allotjats els dos menors de la denúncia del síndic des del maig
Comparteix
El defensor dels barcelonins, David Bondia, va acusar el consistori d'haver permès que dos infants hagin pernoctat a la via pública, juntament amb els seus pares, la qual cosa no consta als serveis municipals

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa