Denuncien condicions “precàries” en la gestió de l’atenció domiciliària a Barcelona

La Plataforma dels Serveis Públics exigeix municipalitzar el servei en una concentració davant una de les adjudicatàries

La Plataforma en Defensa dels Serveis Públics ha denunciat aquest divendres les condicions “precàries” de l’empresa Servisar, filial del grup Domusvi, que gestiona part del Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) de Barcelona. En una concentració davant de les oficines d’aquesta empresa, la plataforma ha exigit al govern d’Ada Colau que municipalitzi aquest servei i que en retiri, per tant, l’adjudicació a Servisar i Suara, les dues empreses que van guanyar l’últim concurs de l’atenció domiciliària a Barcelona, un dels de més volum del consistori.

Fina Salazar, de la Plataforma d’Atenció Domiciliària de Catalunya (SADC), ha denunciat que la precarietat repercuteix tant en les treballadores com en el servei als usuaris.

Membres d’entitats i organitzacions en defensa dels serveis públics i treballadores de l’atenció domiciliària han carregat contra el model de gestió privada perquè “precaritza” el sector i han exigit que es municipalitzi tant a Barcelona com arreu de Catalunya.

“Aquestes empreses no respecten els convenis, només els importa el negoci. S’han de remunicipalitzar els serveis bàsics com és l’atenció domiciliària. Els servies bàsics han de ser públics, pagats amb diner públic”, ha recalcat Salazar en una atenció als mitjans de comunicació, en una concentració davant d’unes oficines del SAD a Barcelona, al passeig de Sant Joan.

Lourdes Ligori, del sindicat SAD de cuidadores municipals i treballadora d’atenció domiciliària a Barcelona, ha criticat que l’Ajuntament “s’espolsi responsabilitats”. Ligori ha advertit que no tenen el material necessari per treballar amb seguretat en la pandèmia i ha parlat de manca de mascaretes FFP2, guants o bates de la mida necessària, així com de gel individual. “Les companyes s’estan contagiant”, ha alertat.

La portaveu del sindicat SAD a Barcelona també ha denunciat els contractes amb sous baixos i poques hores; una situació precària que porta algunes de les treballadores, moltes mares solteres, a haver de buscar una segona fein, ha exposat.

També ha lamentat que tenen molt poc temps per desplaçar-se als domicilis: “Fan el càlcul segons surt al Google, sense comptar ni semàfors o quan hem de pujar escales. Anem estressades, corrent d’una casa a l’altra per complir els temps i no restar-lo als usuaris”. Ligori ha lamentat que, en aquestes condicions, no es pot donar un bon servei


Nou comentari