Danone donarà un milió de iogurts al mes durant la crisi del coronavirus

La companyia llança el programa 'Alimentar per amor'

Danone ha compromès la donació d’un milió de iogurts i 180.000 litres d’aigua mineral al mes durant tota la crisi sanitària provocada per la Covid-19, així com productes d’alimentació infantil (llet de continuació i farinetes de cereals) per a nadons de més de sis mesos, en el marc del seu Programa d’Acció Social ‘Alimentar x Amor’, posat en marxa per pal·liar els efectes de la pandèmia.

Aquesta iniciativa inclou tres línies de treball: garantir el subministrament i la seguretat dels treballadors de Danone i els integrants de la cadena alimentària, donar suport als col·lectius vulnerables a través de donacions i col·laboracions amb entitats socials i oferir suport a les famílies en diferents àmbits, des de la cobertura de les necessitats essencials d’alimentació i hidratació, fins a educació, segons detalla la companyia.

D’aquesta manera, Danone ha anunciat que mantindrà i reforçarà els seus plans d’ajuda social amb aquesta donació que es vehicularà a través d’entitats socials de referència i projectes solidaris com la Creu Roja, la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments (FESBAL), l’Associació Espanyola d’Aigües Minerals (ANEABE), Càritas o Food4Heroes.

“En situacions extraordinàries com la que estem vivint, és imprescindible la col·laboració i contribució de tots i totes. La pandèmia de la Covid-19 està deixant una situació de vulnerabilitat en tots els àmbits de la societat que requereix una intervenció integral, així com saber articular-la amb eficàcia i eficiència. En aquest sentit,
agraïm enormement a Danone la seva aportació per junts aconseguir superar aquesta crisi”, ha afirmat el president de Creu Roja Espanyola, Javier Senent.

A més, Danone ha reforçat les donacions que porta a terme de forma habitual a FESBAL i ha realitzat una aportació econòmica per a l’adquisició d’aliments de primera necessitat i materials EPI. Des de la divisió de nutrició especialitzada de la companyia s’ha compromès a donar productes Almirón, corresponents a més de 35.000 biberons de llet de continuació i farinetes de cereals destinats a nadons de més de 6 mesos.

“La col·laboració de Danone ens permet seguir ajudant a les 310.000 famílies que arribem a donar suport amb el nostre treball solidari, garantint que tenen cobertes necessitats essencials “, ha afegit el director general de FESBAL, Miguel Fernández.

La companyia s’ha sumat també a moviments socials com el projecte Food4Heroes, una col·laboració amb la qual arribaran a 16 hospitals de Madrid als quals s’enviaran 70 kits de iogurt bevible i ampolles d’aigua mineral de 0,5 litres. En total, es realitzaran tres enviaments setmanals a aquests centres hospitalaris perquè arribin a 3.360
persones.

“Estem molt contents amb l’acollida que ha tingut la iniciativa de Food4Heroes. En molt poc temps hem posat en marxa un moviment que cada dia creix més i que segueix sumant nous col·laboradors”, ha destacat el cofundador de Grosso Napoletano i impulsor de Food4Heroes Hugo Rodríguez de Prada. “Aquesta aliança amb Danone ens permetrà arribar a milers de persones, i ja estem treballant per, aviat, ampliar-la a més centres hospitalaris”, afegeix.

També s’han fet aportacions addicionals a través de diferents entitats. Entre elles, s’han donat més de 200 ampolles d’aigua mineral a l’Ajuntament de Sant Hilari i 6.880 unitats de nutrició mèdica (Fortimel Advanced) dirigides a hospitals i residències de Madrid per a les persones afectades per desnutrició lligada a la Covid-19.

Suport a famílies i empleats

En el capítol d’empleats, Danone ha indicat que oferirà una prima excepcional als seus empleats a Espanya que han d’anar diàriament als centres de treball (fàbriques, centres logístics), mentre duri l’estat d’alarma i confinament, una mesura que també ha estat aplicada a nivell global per part de la companyia, que ha assumit un compromís amb la seva plantilla a tot el món, garantint el 100% dels salaris dels seus 100.000 treballadors fins al mes de juny. A Espanya, les tres divisions de la companyia compten amb una plantilla propera als 2.000 treballadors.

“La crisi global que estem travessant requereix un compromís de tots. En aquestes circumstàncies excepcionals, les empreses poden ser exemple de solidaritat, empatia i compromís, valors amb els quals Danone s’ha identificat al llarg dels seus cent anys d’història”, explica el director general i CEO de Danone Espanya, Paolo Tafuri.

“En un context d’incertesa, és important mantenir i assegurar el subministrament d’aliments de primera necessitat, com els lactis, llets infantils i l’aigua mineral, als col·lectius més vulnerables. Per això col·laborem amb entitats que ens ajudaran a fer arribar la nostra ajuda a qui més la necessita”, afegeix.

Pel que fa a les famílies, el programa ofereix suport directe en diferents àmbits, des de la cobertura de les necessitats essencials d’alimentació i hidratació, fins a l’educació, posant especial focus en aquelles llars amb nens petits pel que Danone ha activat un primer paquet de mesures centrades a reforçar el procés educatiu a través de el projecte ‘Alimentant el Canvi’ per ajudar els pares i mares perquè els seus fills mantinguin uns hàbits d’alimentació saludables i de benestar emocional, durant aquest període.

Aquesta iniciativa, que neix de la unió de Danone i la Fundació Ashoka, juntament amb la Societat Espanyola per a l’Estudi de l’Obesitat (SEEDO) i el Ministeri d’Educació i Formació Professional, busca convertir a les noves generacions en agents de canvi i impulsar una revolució de l’alimentació des de la base.

Nou comentari