Les dades meteorològiques del mes de maig denoten que a Barcelona fa més calor –si més no, hi ha temperatures més altes que altres anys– i també que hi plou menys, un fet ja sabut per pràcticament tothom. Si bé és cert que algunes tempestes han alleugerit la crisi de sequera –el Govern ha fet marxa enrere en algunes restriccions– les xifres continuen demostrant que la pluja cau amb comptagotes, mai millor dit. Aquest seria el resum de les dades que ha captat l’Observatori Fabra durant el mes de març.
Els registres de temperatura
La temperatura mitjana s’ha situat en els 18,1 °C, la qual cosa suposa un augment de gairebé un grau (0,9 °C) respecte a la mitjana climàtica del període 1991-2020. El moment més calorós registrat a l’Observatori Fabra ha arribat a les acaballes del mes; el passat 30 de maig el Tibidabo va arribar a registrar 28,5 °C. Per contra, la temperatura mínima absoluta es va assolir el segon dia del mes, amb 6,9 °C.

Dades primaverals amb tocs de força calor a les portes de l’estiu. L’any passat, durant la temporada de més calor, Barcelona va registrar una sèrie de temperatures rècord (mitjana de 25 graus), només superada per les de l’estiu de 2003 i el 2022, any que ostenta el rècord actualment.
La pluja registrada al Tibidabo
D’altra banda, la precipitació acumulada anotada el mes de maig és de 29 mm, molt lluny del rècord històric –que supera els 400 mm– i el 52% de la mitjana climàtica actual. Unes dades que no ajuden a sortir de la crisi de la sequera, si bé la precipitació acumulada en el que portem de 2024 és de 265 mm, i la dels darrers dotze és de 446,2 mm. El dia més plujós registrat a l’observatori climàtic del Tibidabo durant el maig és el 14, quan els pluviòmetres de la muntanya van recollir 17,4 mm.

