El Bus Nàutic, el nou servei de transport marítim que connecta els molls de Drassanes i Llevant, acumula 125.000 desplaçaments en els seus primers tres mesos d’activitat. La línia es va inaugurar el passat dia 4 de juliol, i ha tingut, segons la direcció del Port de Barcelona, “una bona acollida” entre els usuaris. El recorregut, amb un pas cada mitja hora des de les 7.30 del matí fins a les 19 hores del vespre, s’executa mitjançant dos catamarans zero emissions, sota els noms Ecocat Dos i Ecocat Tres. Les embarcacions, 100% elèctriques, extreuen el 40% del seu consum de fonts solars, que permeten l’estalvi de 180 tones anuals de diòxid de carboni. El cost de cada viatge no arriba als dos euros, mentre que l’abonament de 10 trajectes s’ofereix a 13,30 euros.
Segons la direcció del Port de Barcelona, la principal virtut del servei és la d’apropar dos espais marítims clau de Barcelona. Així, els dos catamarans que formen part de la línia de bus nàutic ajuden a “acostar els nous espais generats en la bocana Nord i la platja de Sant Sebastià a barcelonins i visitants”. De la mateixa manera, aprofundeix l’esforç d’integració de les instal·lacions portuàries amb els espais urbans, un dels grans objectius de l’organisme barceloní.

Més port a Barcelona
L’obertura del Port de Barcelona als usos urbans va avançant amb les noves capacitats de les instal·lacions. El Port Vell, cal recordar, rep més de 25 milions de visitants cada any, amb un important trànsit de treballadors que accedeixen diàriament als seus llocs de feina. De fet, tal com explica l’organisme en un comunicat, “en la zona de la Bocana Nord, on es troben empreses com Marina Barcelona’92, l’hotel W, Desigual, la fundació Norrsken i la Marina Vela, es desplacen al voltant de 3.400 treballadors diaris”. Així, el nou Bus Nàutic ajuda a connectar el públic del port que resideix a altres zones de la ciutat, especialment als volts del centre. En aquest sentit, el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, les autoritats estan “molt satisfets de la gran acollida del Bus Nàutic, un projecte que ja teníem planificat en el Pla Estratègic 2025-2030 del Port Vell, però que la Copa Amèrica ha permès accelerar”.