Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La Boqueria rebutja obrir els diumenges i festius amb un 70% dels vots

Els comerciants del mercat de la Boqueria ha tornat a rebutjar obrir els diumenges i festius, entre els mesos de maig i setembre, que és quan la legislació ho permet en les zones turístiques. La votació va tenir lloc aquest dimecres i, com ha passat des del 2022, els titulars de les parades es van posicionar en contra amb un 70,1% dels vots, han confirmat al TOT Barcelona fonts del mercat.

A diferència del 2022, quan el 80% dels comerciants es va mostrar contrari a la proposta, ara aquest percentatge s’ha reduït en 10 punts. En total, es van recollir 481 vots, dels quals 340 va refusar la iniciativa, mentre que 140 (el 29,1%) es van inclinar a favor. No obstant això, el gerent de la Boqueria Òscar Ubide ha dit en declaracions al TOT Barcelona que entre el 2023 i el 2024 el resultat de les votacions han estat molt similars i no s’han produït canvis significatius.

La primera votació, el 2022

Fa tres anys, la votació es va plantejar després que l’Ajuntament de Barcelona, amb l’aval de la Generalitat, va aprovar que els comerços de les zones turístiques poguessin obrir els diumenges i festius entre el 15 de maig i el 15 de setembre. Però, en aquella ocasió, els paradistes de la Boqueria, encara van votar més majoritàriament que ara en contra d’aquesta possibilitat. Ubide concreta que des de llavors, la pregunta es formula cada any als paradistes i el que planteja és si volen obrir els festius que permet la normativa. Fonts municipals concreten que la votació es va organitzar després que un grup de comerciants plantegés obrir en diumenges i festius, de 12.00 a 20.00 hores.

Mercat de La Boqueria. .turisme, turistes, turista, selfie, massificació,
L’interior del mercat de la Boqueria / Jordi Play

La Boqueria, un “parc temàtic”

La Boqueria és un mercat que acaba de complir 185 anys. Recentment, en una entrevista amb el TOT, el paradista Pere Ferré, de Cal Neguit, un comerç que està a punt de fer un segle i mig en l’equipament emblemàtic, va denunciar que la Boqueria ha perdut la seva essència. “A la Boqueria li ha passat com al centre de Barcelona. L’hem deteriorat tant que ara mateix és un parc temàtic”. I va afegir, en referència a l’Ajuntament, que s’havia arribat a aquesta situació perquè s’havia permès.

El mercat es prepara per afrontar una reforma integral que ha d’arrencar aquest any i s’allargarà, almenys, fins al 2027. Amb uns 23,2 milions de visitants anuals, la remodelació planteja un triple repte: mantenir la funció de mercat municipal, preservar la seva singularitat i disposar d’una oferta comercial que garanteixi la seva viabilitat. Entre altres actuacions, està previst que l’equipament s’obri cap a la plaça de la Gardunya i renovar la part central on hi ha les parades del peix.

Un pressupost mínim de 12 milions d’euros

Segons el que va explicar l’Ajuntament l’octubre passat, el pressupost serà com a mínim de 12 milions d’euros, però no es planteja que mentre durin les reformes la Boqueria tanqui totalment ni que els comerciants s’hagin de traslladar a una carpa provisional. Tal com va dir la regidora de Comerç i Mercats Raquel Gil, s’intentarà que les afectacions siguin les mínimes i si es fa algun tancament es buscarà que sigui puntual.

Més notícies
Notícia: Les grans reformes dels mercats de Barcelona, de la Boqueria a l’Abaceria
Comparteix
L'Ajuntament remodela també les instal·lacions dels mercats de l'Estrella, amb polèmica inclosa, Horta i Montserrat

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Barceloní. a abril 03, 2025 | 13:25
    Barceloní. abril 03, 2025 | 13:25
    Doncs em sembla molt bé. La Boqueria es un mercat, no una atracció turística.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa