Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Bloquejat per l’Ajuntament per col·lapsar la bústia ciutadana
  • CA

Va obrir l’app de la bústia ciutadana de l’Ajuntament com qualsevol altre dia per alertar d’un desperfecte. Va enviar informació al consistori perquè s’arreglés la situació i va guardar el mòbil satisfet. Però un correu electrònic el va deixar parat: l’Administració li comunicava que havia superat el màxim anual de queixes a l’Ajuntament i que hauria d’esperar al 2020 per traslladar-ne de noves. “Heu superat en molt el nombre de peticions aquest any 2019 i us informem que fins l’1 de gener de 2020 no us en podem admetre més”, deia el missatge. 

Ferran Niubó, conductor de metro de 32 anys, ha superat enguany el límit de 104 missatges a través de la bústia ciutadana. “El que més comunico mitjançant l’app és que un contenidor que està a prop de casa meva està ple”, explica en una conversa telefònica amb aquest diari. Admet que ha fet més de 104 peticions, concretament unes 120 segons els seus càlculs, però no s’acaba de creure que l’hagin bloquejat. “Vull facilitar la feina de l’Ajuntament”, argumenta. 

Una de les peticions que ha registrat | Cedida

Una de les peticions que ha registrat | Cedida

Aquest ciutadà preocupat utilitza la pàgina web del consistori i l’app per comunicar incidències com ara semàfors espatllats o fanals trencats. I, com no, el contenidor a tocar de casa seva: “Com a mínim una vegada cada setmana els comunicava que estava ple”, admet. 

La justificació de l’Ajuntament per bloquejar a Niubó i a 10 persones més aquest any és que és l’única manera de limitar “l’ús abusiu”, segons defensen fonts municipals. Matisen, però, que és una part “molt minoritària” de la ciutadania la que és massa insistent amb la mateixa queixa. “Aquest sistema està pensat per a la participació d’un gran nombre de ciutadans i un ús molt intensiu del sistema per un grup molt minoritari pot col·lapsar els serveis i suposar la impossibilitat d’atendre tothom”, afegeixen. 

A partir d’ara Niubó farà servir amb més “moderació” a l’app per notificar problemes a la ciutat. Relata, però, un episodi viscut com a justificació de l’ús que ha fet fins ara de la bústia ciutadana. “Tinc un amic cec que es queixava perquè un semàfor de la plaça dels Països Catalans no emetia els senyals sonors”, narra. “Després de mesos sense funcionar, m’ho va dir i vaig registrar la incidència a través del sistema: en una setmana estava arreglat”. Si ara es troba amb la mateixa situació, no podrà avisar al consistori via app fins al dia d’Any Nou.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: David a octubre 05, 2019 | 20:03
    David octubre 05, 2019 | 20:03
    Bé, que el contenidor estigui ple no és una mateixa queixa. Cada vegada que es queda ple de nou és una queixa nova.
  2. Icona del comentari de: A a octubre 06, 2019 | 01:23
    A octubre 06, 2019 | 01:23
    El que hauria de fer l'Ajuntament és fer una inspecció PROFUNDA d'aquells serveis municipals negligents. La neteja és competència municipal, es paguen residus i als treballadors se'ls paga un bon sou. Que facin inspeccions i sancionin l'empresa i alguns treballadors q no foten res de bo.
  3. Icona del comentari de: Montse Ballester a novembre 25, 2022 | 09:58
    Montse Ballester novembre 25, 2022 | 09:58
    Volem una ciutadania participativa però si participa massa és un problema! I el problema no és que el ciutadà sigui insistent sinó que hagi d’insistir sempre en el mateix tema, una lectura ben diferent a la que fa el consitori. Si sempre avisa que el contenidor és ple és un indicador que la recollida de brossa no funciona, analitza el perquè, resol el problema i ja mai més tornarà a fer una queixa al respecte. Manquen treballadors/es a peu que anotin aquests desgavells de la ciutat, si no els tenim ia ciutadania fa aquest servei, no els hi posem limitacions!

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa