Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona reforça la vigilància a Collserola i Montjuïc de cara a l’eclipsi
  • CA
  • Badalona
  • L'Hospitalet de Llobregat
  • Santa Coloma de Gramenet
  • Cornellà de Llobregat
  • Sant Boi de Llobregat
  • Sant Cugat del Vallès
  • Esplugues de Llobregat

Compte enrere per a l’eclipsi solar complet d’aquest dimecres. Barcelona es prepara per al fenomen amb un dispositiu especial que reforçarà la vigilància en punts com la serra de Collserola i la muntanya de Montjuïc davant la previsió que moltes persones hi acudeixin per observar-lo. Tot i que la capital catalana no quedarà situada dins de la franja ideal per veure l’eclipsi, la Lluna arribarà a ocultar aproximadament el 99,7% del disc solar, fet que permetrà observar-lo de manera pràcticament total des de la ciutat.

En aquest sentit, l’operatiu coordinat per la Guàrdia Urbana amb motiu d’aquest fenomen té per objectiu garantir la seguretat de les persones, el bon funcionament dels serveis públics i una resposta ràpida davant qualsevol incidència. Així doncs, els efectius del cos reforçaran especialment aquells espais susceptibles de registrar una afluència més gran de públic per observar l’eclipsi. Comptaran amb el suport de la Unitat de Reforç d’Emergències i Proximitat (UREP) desplegarà equips específics als entorns d’espais com el Castell de Montjuïc per reforçar les tasques de vigilància preventiva, prevenir conductes incíviques i donar suport a la resta de serveis operatius.

Un d’aquests espais serà Collserola, amb agents desplegats als accessos i als principals punts d’estada del parc i amb patrullatge específic destinat a garantir la seguretat, la convivència i la protecció de l’entorn natural. Els efectius vetllaran especialment per evitar estacionaments indeguts, ocupacions d’espais no autoritzats i conductes que puguin comportar riscos per a les persones o per al medi natural. Cal recordar que es mantenen vigents les restriccions establertes al parc natural amb motiu de la pesta porcina africana. La Urbana també reforçarà la vigilància de les principals vies d’accés i sortida de la ciutat en coordinació amb els serveis de trànsit i davant la previsió d’una mobilitat extraordinària associada a l’eclipsi.

Ulleres per observar l’eclipsi del 12 d’agost / ACN

Activitats a museus i equipaments de la ciutat

Per altra banda, diverses entitats científiques, culturals i educatives de la ciutat estan impulsant aquests dies diverses activitats divulgatives per donar a conèixer el fenomen i explicar-ne les característiques. Hi han participat a través de tallers, xerrades, observacions guiades i altres iniciatives educatives alguns equipaments com el Museu de Ciències Naturals de Barcelona, l’Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB), l’Agrupació Astronòmica ASTER, l’Agrupació Fotogràfica de Catalunya, CosmoCaixa i la Fira Modernista de Barcelona.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa