Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona prohibirà la publicitat de menjar ràpid al carrer
  • CA

L’Ajuntament de Barcelona ha anunciat que a partir del mes de desembre regularà la publicitat de menjar i begudes perjudicials per a la salut. El consistori s’avança d’aquesta manera a la llei estatal que prepara el ministeri de Consum que l’any vinent prohibirà els anuncis de menjar ràpid i de productes com dolços, gelats o begudes ensucrades que l’Organització Mundial de la Salut (OMS) considera contraris a una alimentació saludable.

En una roda de premsa conjunta des de Saló de Cent, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha explicat que el govern municipal vol aprofitar que la ciutat és Capital Mundial de l’Alimentació per aprovar dues instruccions per fomentar l’alimentació saludable entre els ciutadans. La primera limitarà la publicitat de menjar porqueria a les marquesines, banderoles i lones a l’espai públic, que són competència municipal.

Més productes ecològics i de comerç just

Com a complement, s’aprovarà una segons instrucció per impulsar la compra d’aliments amb criteris de sostenibilitat en equipaments i serveis municipals, que afectarà tant al servei de càtering com a les màquines expenedores. Les dues instruccions, que entraran en vigor en les pròximes setmanes, tenen com a objectiu fomentar el consum de productes ecològics, saludables i sostenibles, així com augmentar l’oferta de proteïnes d’origen vegetal i de fruita i verdura de temporada per donar més varietat a la dieta dels barcelonins.

Tant l’Ajuntament com el ministeri de Consum han reconegut que la nova normativa és necessària després de constatar que l’autoregulació publicitària no ha contribuït a disminuir el sobrepès i l’obesitat infantils. La nova llei estatal intenta equiparar l’estat espanyol a altres països com el Regne Unit, França o Noruega, que fa temps que tenen regulada la publicitat dirigida als menors d’edat per evitar un consum excessiu de menjar ràpid o de baix contingut nutricional.

Consum vol regular tota la publicitat que s’emeti en horari infantil i en els programes dirigits a menors i afectarà la publicitat de televisions, ràdios, diaris, cinema, internet, xarxes socials i aplicacions mòbils.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa