Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona busca recuperar la Rambla per als veïns un cop acabi la reforma

Barcelona vol recuperar la Rambla per als barcelonins un cop acabin les obres de reforma l’any 2027. Els veïns del barri Gòtic i del Raval fa anys que reclamen polítiques contundents per acabar amb la massificació turística d’aquesta via que ara mateix fractura els dos barris. L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha nomenat un Consell Assessor de la Rambla amb 19 persones de la societat civil que han de buscar fórmules per revitalitzar la Rambla i fer-la més amable per als veïns.

És una lògica similar a la que s’ha buscat amb la reforma de la Boqueria, l’emblemàtic mercat que es remodelarà a partir del 2025 per buscar un equilibri entre la seva funció original de mercat municipal i el seu ús actual com a atracció turística. Les obres tenen un pressupost de 12 milions i haurien d’estar llestes l’any 2027, al mateix temps que les de la Rambla. “Volem que sigui un mercat per als veïns del voltant i que doni resposta a les necessitats de la ciutat”, deia fa unes setmanes la regidora de Mercats, Raquel Gil.

Entrada al mercat de la Boqueria Vicente Zambrano González/ Ajuntament de Barcelona
Entrada al mercat de la Boqueria Vicente Zambrano González/ Ajuntament de Barcelona

Més habitatge residencial i menys turistes

En una entrevista al programa Bàsics de Betevé, el president del consell, Joan Oliveras, ha explicat que la prioritat de l’Ajuntament hauria de ser posar en marxa “polítiques contundents, decidides i amb coratge polític” per fer que els veïns tornin a viure a la Rambla. I per això cal “recuperar habitatge”, sobretot assequible, que fomenti l’arrelament dels veïns. El Gòtic és un dels barris amb més població flotant de la ciutat i sense estabilitat no hi ha vida de barri. La Rambla “ha de deixar de banda l’estrès del turisme i recuperar l’ànima”, ha assegurat.

Oliveras, Ramblista d’Honor d’aquest 2024, és un dels impulsors de la reforma de la Rambla i té apamat cada centímetre d’aquesta cèntrica via. “Estic convençut que podria haver-hi habitatge protegit a la Rambla”, ha dit. El president del consell assessor considera que els pisos socials no han de ser de nova construcció —tampoc hi ha massa marge perquè està tot edificat— i que l’Ajuntament pot negociar amb els propietaris actuals. “Hi ha molts terrenys que es poden explorar, hi ha fórmules per fer-ho”.

Una Rambla més verda i per a vianants

Les obres de reurbanització de la Rambla van entrar a la segona fase el passat 17 de juny. La reforma té cinc trams i, si es compleixen els terminis anunciats per Collboni, s’acabarà el 2027, tres anys abans del previst. L’aspiració de l’alcalde és acabar amb aquesta eterna transformació —es va aprovar el 2016 i no va començar fins al 2022— just abans d’acabar el seu primer mandat i com a gran carta de presentació per a la reelecció. La reforma costarà 55,6 milions d’euros.

La primera fase comprenia les obres entre la plaça Colom i Santa Madrona i abans de l’estiu es van posar en marxa els treballs als altres quatre trams de manera simultània: des de Santa Madrona fins a Arc del Teatre; des d’Arc del Teatre fins al Liceu; des del Liceu fins a Portaferrissa; i des de Portaferrissa fins a Canaletes. La primera part de les obres afectaran la vorera i la calçada que dona al barri Gòtic, després es faran les obres al costat que dona al Raval i finalment s’actuarà sobre el passeig central.

Més notícies
Notícia: La reforma de la Rambla encarirà els lloguers de locals, segons una consultora
Comparteix
Després de suspendre la concessió de llicències per a noves obertures comercials fins al 2027, els propietaris s'han vist obligats a renegociar rendes a la baixa, diu Laborde Marcet
Notícia: Preocupació a la Rambla: la restricció de llicències frena noves activitats
Comparteix
Amics de la Rambla llança un crit d'alerta pels efectes que té la suspensió de llicències aprovada a principis de juliol, ja que es veuen afectats projectes culturals i comercials que poden suposar una millora per al territori, a parer seu
Notícia: Obre una marca històrica de sabates als antics magatzems Sepu de la Rambla
Comparteix
La multinacional Bata s'ha instal·lat als baixos del número 120 del passeig més internacional de la ciutat
Notícia: El futur incert dels raïls del tramvia antic amuntegats a la Rambla
Comparteix
Les velles vies de ferro corcades i oxidades romanen apilades des de fa més d'un mes en els marges dels grans solcs oberts al passeig, que està en ple procés de reforma | L'Ajuntament no pretén conservar-los ni integrar-los de cap manera en la nova Rambla

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Barceloní. a desembre 05, 2024 | 11:56
    Barceloní. desembre 05, 2024 | 11:56
    La rambla ja fa molt de temps que és només això: un reclam turístic. Ja no pertany als barcelonins.

Respon a Barceloní. Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa