L’atropellament mortal d’un gos al carrer de Rogent, una via pacificada, alerta dels riscos que suposa el trànsit per als vianants. Rogent, al barri del Camp de l’Arpa del Clot, és un “eix de prioritat absoluta” per als transeünts, en paraules de l‘Ajuntament de Barcelona, amb restriccions de circulació molt clares. Però de manera reiterada hi ha incompliments. Alguns conductors l’utilitzen com a carrer de pas, quan no està permès.
L’accident van tenir lloc el 2 de gener al voltant de les 13.00 hores, a l’altura del número 53 de Rogent, a tocar del carrer de Provença, explica l’amo de l’animal, en José Contreras, al TOT Barcelona. La dona del José i una amiga passejaven per Rogent en sentit muntanya quan un cotxe amb matrícula d’Andorra que anava darrere seu les va passar pel costat i va atropellar el Willy, un chihuahua que anava “lligat”, segons el propietari.

No es va poder salvar la vida de l’animal
Tot i que ràpidament es va portar el gos al veterinari, no es va poder fer res per salvar la vida de l’animal. Abans, la dona d’en José va recriminar la seva acció al conductor i aquest li hauria respost que no es preocupés, que ja li’n compraria un altre.
En opinió del José, el cotxe que va cometre l’atropellament no podia circular per Rogent. A peu de carrer, els senyals de trànsit són molt clars i tal com es pot llegir en la foto principal d’aquest article la circulació està prohibida excepte per a veïns i per a càrrega i descàrrega de dilluns a dissabte de 10.00 a 12.00 hores.
La Guàrdia Urbana no va rebre cap trucada de l’accident
En el moment de l’accident, la Guàrdia Urbana no va rebre cap trucada. Fonts municipals han confirmat al TOT que no tenen cap incidència del 2 de gener a les 13.00 hores al carrer de Rogent. Va ser amb posterioritat que en José es va dirigir a la policia local barcelonina, que li va aconsellar que anés a la Ciutat de la Justícia. Finalment, en José ha presentat la denúncia davant dels Mossos d’Esquadra aquest divendres. I hauran de ser la policia o els òrgans judicials corresponents els que hauran de determinar les responsabilitats.

Veto a circular amb excepcions
L’Ajuntament recorda que la circulació de vehicles està prohibida amb caràcter general al carrer de Rogent, amb l’excepció del veïnat, serveis i mercaderies en els horaris de càrrega i descàrrega. “No és un carrer de pas en cap moment del dia”, subratllen les fonts del districte de Sant Martí consultades. La regulació és per a tot el carrer de Rogent, entre el carrer de Freser i l’avinguda Meridiana, “amb canvis de sentit dissenyats expressament per impedir la circulació longitudinal de cap a cap”.



