Rècord a l’Aeroport de Barcelona-El Prat. Tal com ha informat el compte de Twitter Aeroinfo Barcelona-El Prat, un avió provinent de Papette —Polinèsia Francesa— ha aterrat aquest dijous a Barcelona i s’ha convertit en l’avió que ha fet el vol més llarg de la història de l’aeroport. El vol del Boeing 787-8, operat per l’aerolínia Comlux Aruba, ha tingut una durada de 17 hores i 37 minuts i ha volat 16.245 quilòmetres sense fer cap escala.
Inicialment, la previsió era que el vol tingués una durada de 18 hores i 30 minuts, però finalment el trajecte s’ha escurçat gairebé una hora. Fins ara, el vol més llarg que havia passat per l’aeroport de Barcelona era de l’aerolínia Qantas, que va volar durant 16 hores i 30 minuts per recórrer 14.125 quilòmetres entre Barcelona i Darwin —Australia—.
Operació policial a l’aeroport de Barcelona
La Policia Nacional va detenir aquest dissabte a l’aeroport del Prat un ciutadà de Tayikistan per estar, presumptament, implicat en una xarxa de captadors de DAESH, que tenia una ordre internacional de detenció. L’operació es va arrencar quan l’home va arribar a Barcelona en un vol procedent de Mèxic i el cos de policia van posar en marxa el dispositiu per tal de localitzar-lo i detenir-lo.
Segons la investigació, el detingut va començar el 2014 a reclutar persones per sumar-se a les files de l’organització terrorista. El perfil de persones que buscava eren originàries de les antigues repúbliques soviètiques. De fet, entre les reclutades hi havia un ciutadà d’Uzbekistan que va acabar lluitant amb el DAESH a Síria. Tal com diuen els experts, durant els anys de glòria i expansió del califat, del 2014 al 2015, entre 2.000 i 4.000 persones procedents d’Àsia Central es van traslladar a la zona de conflicte, sobretot a Síria. Va destacar el “Batalló de l’Iman Al Bukhari”, conformat principalment per combatents procedents d’Uzbekistan. Molts d’ells eren menors d’edat.