La Mitja Marató Barcelona 2024 se celebra aquest diumenge. No és una edició qualsevol, sinó que compta amb un nombre rècord de participants: més de 28.000 corredors i corredores. Això la converteix en la cursa de 21 quilòmetres més multitudinària de l’Estat i la segona més gran d’Europa. L’edició de l’any passat va comptar amb força menys participants: se’n van inscriure 21.000 i van participar-hi 17.855.
Més enllà dels detalls tècnics de la cursa, que arrencarà a les 8.30 hores, cal tenir en compte les afectacions que suposarà a la mobilitat. Primer de tot cal destacar que la competició tallarà el trànsit durant els 22 quilòmetres de recorregut i les vies adjacents. El punt de sortida serà el passeig de Picasso, al qual seguiran l’avinguda del Marquès de l’Argentera, el passegi d’Isabel II, el passeig de Colom i el de Josep Carner. Després els corredors passaran per l’avinguda del Paral·lel, el carrer d’Entença i la Gran Via per després tombar pel carrer de Bailèn i per la ronda de Sant Pere. Tot seguit, la cursa passarà pel passeig de Sant Joan, el de Lluís Companys, Buenaventura Muñoz, Pallars i Perú, entre altres.

L’escenari dels últims quilòmetres de la Mitja Marató seran la rambla de Prim, l’avinguda Diagonal, el passeig de Taulat i el de Gràcia Fària, l’avinguda de Litoral i el passeig de Pujades, on acabarà la cursa. Durant el recorregut, a més, els participants passaran per diversos monuments icònics de la ciutat, la Sagrada Família, la Casa Batlló, el Mercat de Sant Antoni i l’Estació de França, entre altres.
Homenatge al modernisme
La samarreta de la Mitja Marató d’aquest any homenatge el modernisme i el seu autor més conegut mundialment, Antoni Gaudí. La protagonista de la samarreta és la pell del drac que presideix les escales del Park Güell, clarament visible a la samarreta de color blau. La marca d’EEUU Brooks ha estat encarregada de fer el disseny.