Incertesa al Port de Barcelona. Protecció Civil, que depèn del Departament d’Interior, en mans del conseller en funcions Joan Ignasi Elena, ha activat la prealerta del pla especial d’emergències per contaminació de les aigües marines a Catalunya (CAMCAT) al moll Prat del Port de Barcelona, segons ha relatat el mateix organisme en una publicació al seu compte de X, conegut antigament com a Twitter. Aquesta incidència s’ha produït durant el subministrament de fuel d’una gavarra -una embarcació de dimensions notables, cobertada, de dues proes, concebuda per a romandre en aigües tranquil·les i sense propulsió pròpia que se sol fer servir per al transport de mercaderies.
Des de Protecció Civil, però, també apunten que, a hores d’ara, desconeixen la quantitat de fuel que ha acabat al mar de la capital catalana. A banda de l’activació del pla d’emergència per contaminació d’aigües de l’executiu català, el Port de Barcelona també ha posat en marxa els seus propis mecanismes per controlar la fuita i evitar que s’estengui a altres molls de l’equipament.
Prealerta pla #CAMCAT per vessament de fuel al moll Prat del Port de Bcn durant el subministrament de fuel d'una gavarra
— Protecció civil (@emergenciescat) June 13, 2024
Es desconeix la quantitat fuitada
El @PortdeBarcelona ha activat també el seu pla
Reduir l’impacte mediambiental dels vaixells
Aquest incident s’ha produït pocs dies després que el Port de Barcelona posés en marxa una nova ordenança per reduir l’impacte mediambiental dels vaixells. Segons van detallar des del Port, es tracta d’un reglament pioner a l’Estat que permetrà a la infraestructura fer un seguiment i control “més eficient” dels vessaments al mar i de les emissions a l’atmosfera. Aquest protocol estableix els “condicionants” que hauran de seguir els vaixells per dur a terme diferents moviments, com ara les operatives de fondeig, maniobres d’entrada i sortida del port i les estades al moll.