El grup TriasxBcn ha denunciat la intenció de l’Ajuntament de Barcelona de tancar 3 de cada 10 refugis climàtics aquest mes d’agost. Segons el grup municipal, el Pla de Calor anunciat per Jaume Collboni és “una simple campanya publicitària” que no dona solucions als veïns davant l’onada de calor que pateix la ciutat. La portaveu de TriasxBcn, Neus Munté, ha avisat que el 33% dels refugis climàtics que ha anat anunciant el consistori tanquen durant l’agost, el que evidencia que l’Ajuntament “incompleix les seves obligacions” envers la ciutadania.
Munté ho ha denunciat davant l’Espai de Gent Gran Maria Aurèlia Campmany, un refugi climàtic situat a l’Eixample. El grup municipal ha triat aquesta localització, una de les 115 que tanquen a l’agost, per criticar la “resposta insuficient” de l’Ajuntament davant l’onada de calor. Munté ha recordat que el dimarts 30 de juliol l’Ajuntament va decretar la fase d’alerta diürna del pla de calor, però, només dos dies després, “115 tanquen les seves portes 115 refugis climàtics”. “Quin sentit té anunciar un pla que assegura que cada veí o veïna tindrà a menys de cinc minuts a peu de casa seva un refugi climàtic o afirmar que el llistat de refugis és molt més llarg que l’any passat, si després el 33% estan tancats?”, s’ha preguntat en la compareixença davant la premsa.

“Un pla de cartó pedra i una simple campanya publicitària”
Així, Triasxbcn ha aprofitat l’ocasió per reiterar les seves crítiques a “l’incompliment de les obligacions de l’ajuntament d’oferir una resposta excepcional davant un fet excepcional, com és l’onada de calor”. “L’Ajuntament ha de garantir espais segurs i confortables, que siguin accessibles, en horaris i també en preus”, ha reblat. En aquest sentit, ha recordat que gràcies al seu grup municipal es va aprovar que les piscines municipals fossin gratuïtes. “El més calent, però, és a l’aigüera”, ha lamentat. A més, ha criticat que només sis persones estiguin recorrent la ciutat oferint gorres i aigua als col·lectius més vulnerables. “El Pla calor de Collboni és un pla de cartó pedra, una simple campanya publicitària que per res dona resposta a l’onada de calor que estem patint a la ciutat”, ha conclòs.