Adéu als pupitres clàssics als parvularis públics de Barcelona

El Consorci d'Educació els considera "obsolets" i n'instal·larà uns altres amb dissenys i funcionalitats nous

El Consorci d’Educació de Barcelona, format per l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat, ha iniciat el procés de substitució del mobiliari tradicional per un més adaptat a les noves metodologies pedagògiques a 487 aules d’infantil. El procés s’està duent a terme aquest curs a P3 i P4 i en 161 escoles públiques. En una segona fase es farà també a P5.

L’objectiu és aconseguir aules més agradables i confortables, amb elements versàtils, tèxtils, jocs i plantes, amb formes flexibles d’organització dels espais per tal d’afavorir el treball autònom dels nens i la seva predisposició a l’aprenentatge. La renovació “consisteix a retirar els vells pupitres i cadires, ja obsolets, i substituir-los per uns altres amb nous dissenys i funcionalitats, i amb una estètica més actualitzada”, remarca el consorci en un comunicat.

La inversió prevista en el mobiliari per als propers dos anys és de 4 milions d’euros, finançats al 75% per l’Ajuntament i el 25% per la Generalitat. L’actuació es duu a terme només en aquells centres en els quals no hi ha mobiliari actualitzat. En concret en 248 aules de P3 i 239 de P4. En total, es lliuraran als centres 1.351 taules i 4.606 cadires noves, així com 1.755 nous armaris i prestatgeries. A més, es donaran materials tèxtils i vegetació i 4.862 unitats de tarimes, catifes i altres elements; 1.041 jocs de taula i un lot de plantes.

El mobiliari que es retirarà i que estigui en bon estat s’inclourà a catàleg de mobiliari de segon ús que els centres poden demanar per reutilitzar. També està previst facilitar-lo a entitats que el puguin necessitar.

La incorporació d’aquest mobiliari a les aules va acompanyada de la reorganització dels espais “amb un enfoc educatiu que promou una idea escolar no jeràrquica en què es permet el desenvolupament d’activitats diverses i es facilita el treball autònom i cooperatiu dels infants”, ha explicat el Consorci.

Els centres han pogut escollir el mobiliari però des del Consorci s’ha recomanat que hi hagi cinc àmbits: àrea per a activitats expressives, àrea per a activitats recreatives i imitatives, una tercera per a conversa, reunions i lectura, una quarta per a activitats perceptives, lògiques i lingüístiques i una cinquena per a activitats motores.

Nou comentari