2.000 blocs de formigó per protegir el Port Olímpic dels temporals

Actuaran com a esculls artificials per a refugiar espècies marines i resguardar les instal·lacions

L’Ajuntament de Barcelona ha iniciat les obres al dic de recer del Port Olímpic, on aquest divendres s’ha començat a instal·lar blocs de formigó per a reforçar els dics submergits en aquesta zona, incrementar la seguretat i reduir el depassament provocat pels temporals. En concret, s’instal·laran 2.000 blocs de 25 tones cadascun que actuaran com a esculls artificials i permetran la colonització de diferents organismes, incrementant la diversitat biològica de la zona i millorant l’estat del fons marí, ha explicat el primer tinent d’alcalde Jaume Collboni en roda de premsa.

Aquesta actuació, emmarcada en la transformació del Port Olímpic, durarà vuit mesos i tindrà un cost de 10,6 milions d’euros, del total de 17,6 milions que costarà rehabilitar tot el dic de recer. Més enllà de reforçar el dic davant temporals, la intenció d’aquests blocs és potenciar la biodiversitat marina, per això tenen una “textura rugosa” i característiques similars a la dels fons rocosos naturals amb cavitats per a oferir refugi a les diferents espècies marines. Per això, en aquest projecte també col·labora el Zoo de Barcelona amb l’objectiu d’incrementar la renaturalització del litoral iniciada amb el parc dels Esculls, que contempla l’ambientalització dels dics submergits del port per a afavorir als fons marins i millorar la integració ambiental del Dic de Recer.

L’oci nocturn, “mai més”

La reforma integral del Port Olímpic contempla la millora de la infraestructura portuària i un nou model d’usos i activitats que aposti per l’economia blava, l’esport i la restauració de proximitat, una transformació que Collboni ha assenyalat que “avança i va a molt bon ritme”. Ha assegurat que en aquesta zona “no hi haurà oferta d’oci nocturn mai més” i ha anunciat que hi ha empreses que ja s’han interessat per aquest espai; en aquest sentit, ha puntualitzat que volen combinar empreses tractores, pimes i start-ups.

Nou comentari