VÍDEO | Dura càrrega de Mossos contra manifestants acorralats a Gràcia

No podien moure's i havien aixecat les mans per fer notar que estaven indefensos

Càrrega policial molt dura al tram superior de Gran de Gràcia, a l’altura de Nil i Fabra, entre Lesseps i Fontana. Antiavalots dels Mossos d’Esquadra han arremès a cops de porra contra manifestants que havien quedat acorralats i no podien retrocedir perquè estaven encapsulats amb barreres policials a costat i costat.

Moments abans de l’ofensiva policial, els manifestants, en veure’s sense sortida han aixecat les mans. La massa s’ha compactat en ser pressionada pels dos costats i diversos presents han denunciat que els faltava l’aire i s’estaven desmaiant.

Manifestants amb les mans alçades abans de rebre una dura càrrega policial a Gràcia, la 5a nit de protestes per Hasél / David Cobo

Poc després, però, els Mossos han aprofitat el control de la situació per carregar amb gran contundència contra els concentrats.

El periodista Toni Muñoz de La Vanguardia ha difós un vídeo que ha rebut amb imatges aèries dels manifestants, on es veu clarament que estaven encapsulats. També el Centre Irídia ha publicat imatges panoràmiques de la mateixa càrrega i ha reclamat explicacions a Interior per l’actuació policial.

Després de la càrrega, el gruix dels concentrats s’ha escapolit pel carrer de Nil i Fabra. Segons les primeres informacions hi ha desenes de ferits. Mentre alguns compartien el mal que els hi havia fet l’impacte de les porres, altres decidien quin era el nou rumb de la protesta.

Menor ferida a la càrrega de Gran de Gràcia, durant la 5a nit de disturbis / Jordi Borràs

Finalment, el grup s’ha acabat dirigint per una altra via cap al centre de Gràcia, baixant per Torrent de l’Olla. De moment, però, per primera vegada en una llarga estona, sense seguiment policial.

Comentaris

    Miq 20/02/2021 9:36 pm
    No són manifestants, són violents... feu periodisme seriós
    225
    171
    Respon
      Josep 20/02/2021 10:07 pm
      Son la purria que esta cremant Barcelona i robant als comerços, ma dura contra aquets impresentables.
      110
      67
      Respon
    STOP AL Feixisme Colau 20/02/2021 10:06 pm
    Colau.okupes.cup violencia criminal. ATURM ELS FEIXISTES, Policis canya als niñacos
    76
    63
    Respon
    FRAN BCN 20/02/2021 10:35 pm
    Sóc vei de Gràcia, aquests desgraciats han destrossat i saquejat el barri, que voleu més encara?. Cupaires i demes xusma, foteu fàstic
    113
    45
    Respon
      Nil 21/02/2021 1:21 am
      Soc vehi de gracia, aquest nois no han fe mal fisic a ninguna persona viva, els mossos si. Fas fastig ets xusma miserable.
      41
      79
      Respon
        Manel 21/02/2021 2:12 am
        Nil, amb gent com tu i.comentaris com els teus s' entenen moltes.coses. El fanatisme friki es perillós. Destrossen el barri i...no passa res..feu feu
        69
        13
        Respon
      Ciutadà estorat 21/02/2021 8:39 am
      Els Mossos volen calmar i tornar a l'ordre o simplement surten a atonyinar. No disculpo als violents -els reprovo- ni els pillatges, però els Mossos en lloc de calmar encenen més la guspira.
      10
      19
      Respon
        Gustavo 21/02/2021 2:31 pm
        Esta molt xulo..llençar la pedra i quan es gira la polícia aixeque's els braços i salvems...jo tinc clar que a mí no el donaren..10 peos Mossos..o canya o això se' va a la merda
      sro284 21/02/2021 3:12 pm
      Pocos dientes rotos me parece, a esta escoria humana anti-sistema. Y digo humana por compasión. Esta gente se piensa que van a romper y robar todo sin pagar las consecuencias? Apoyo 100% a los mossos, 38 detenidos? Pocos me parecen de estos mierdas
    Jordi 20/02/2021 10:59 pm
    Quina vergonya de comentaris. Quin és el canal per expressar el malestar? Com us penseu que s'han aconseguit la gran majoria de canvis socials dels darrers anys? votant? tuitejant? criticant des de casa? Quan inditex genera beneficis de l'explotació infantil a Birmania tots a criticar, ara els hi cremen un local només accesible a grans multinacionals i ens indignem?
    100
    92
    Respon
      Carles 20/02/2021 11:24 pm
      Jordi, m han. Destrossat la moto i el meu carrer fet caldo, vols més?..'als violents ni aigua...es xusma
      139
      48
      Respon
        Jordi 21/02/2021 3:46 am
        Entenc el teu enuig i amb tota la raó, una cosa no treu l'altre. Però no són simplement violents/xusma. Hi ha moltes més capes. El meu comentari era per destacar la doble moral amb la que es critiquen unes coses i no d'altres.
        12
        61
        Respon
    Doctor Strangelove 21/02/2021 8:48 am
    Hi ha un retardat que s'anomena Jordi, i que fa preguntes quan el que hauria és tornar a cursar EGB, si és que mai ho ha fet. Dit això, i per no perdre més el temps abs individus com aquest, els que hi ha al carrer són vàndals, xusma i delinqüents i per tant tolerància zero contra aquesta gentola. Tot el meu suport als mossos i a la seva gran feina! Doc.
    Stop al feix8st Hasel un niño riquisimoooooo 21/02/2021 9:20 am
    Violencia hasel, canya als feixistes vestits de negre, purs xorissos criminals. Aturem el feixisme Has3l i els seus SS
    ton c. 21/02/2021 9:31 am
    CARAI SERÍA BO QUE ACTUESSIN DE LA MATEIXA MANERA AMB ELS VIOLENTS INFILTRATS, VES A SABER D´ON, POTSER AVUI ENS HO DIRÀN QUAN ES REUNEIXIN AMB EL CONSELLER, O TAMPOC, NO PARLARÀN ELS MOSSOS, I QUINA MENA DE GENT HI HA AL COS?
    Rates acorralades que no ensumen el formatge 21/02/2021 4:31 pm
    Si no saps sortir d'on t'has ficat, Manolete, Manolete ..... Com que no hi ha carrers amples entre Lesseps i Fontana per tocar el dos tranquil·lament. Vinga home, que us moque la iaia.