Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’última enquesta abans del 28M deixa la cursa en un pols Colau-Collboni

Barcelona esgota les últimes hores abans de les eleccions municipals. Les urnes decidiran aquest diumenge qui aconseguirà la victòria en uns dels comicis més igualats de la història democràtica de la capital catalana. Com marca la Llei, aquest dissabte s’ha celebrat la jornada de reflexió, on està prohibit publicar cap mena d’enquesta ni fer propaganda electoral. Tanmateix, el tradicional darrer sondeig abans de les eleccions no podia faltar a la cita i aquest cop ve directament des d’Austràlia.

El mitjà The Adelaide Review ha publicat aquest dissabte l’enquesta realitzada pel Gabinet d’Estudis Socials i Opinió Pública (GESOP), agafant d’aquesta manera el relleu d’El Periòdic d’Andorra, que s’havia encarregat en els darrers comicis de presentar aquesta radiografia final i prohibida del panorama electoral a la capital catalana. El sondeig deixa aquesta cursa en un frec a frec entre Ada Colau i Jaume Collboni, despenjant lleugerament a Xavier Trias.

L’estudi donaria a la candidata dels Comuns la victòria amb el 21,4% dels vots i entre 10 i 11 regidors. El líder socialista es quedaria a només unes dècimes i aconseguiria el suport del 21% dels votants i els mateixos representants en el consistori barceloní. El tercer en discòrdia seria l’exbatlle i cap de files de Junts, que assoliria el 20,4% dels vots i entre 9 i 10 regidors.

Maragall treu el cap i Vox irromp a l’Ajuntament

El candidat d’ERC, Ernest Maragall, aconseguiria parar el cop i se situaria amb 15,3% dels suports i entre set i vuit representants. A una distància considerable trobaríem el PP de Daniel Sirera, que mantindria la representació a l’Ajuntament amb tres regidors i el 6,3% dels vots. L’últim representant que es faria un lloc a la corporació barcelonina seria la formació d’ultradreta Vox, que entraria pe primer cop al consistori amb el 4,7% dels vots i entre 0 i 2 regidors.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Xavier Trias Viralt de Clavaguera a maig 27, 2023 | 22:37
    Xavier Trias Viralt de Clavaguera maig 27, 2023 | 22:37
    Aquestes enquestes estan cuinades.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa