Nou capítol de la guerra oberta entre els empresaris de la patronal Foment del Treball i l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, per dos models econònics totalment oposats de la capital del país. Colau ha reiterat la seva intenció de limitar l’activitat creuerística a la ciutat, i també altres limitacions al turisme per evitar aglomeracions. Una idea que el món empresarial refusa frontalment, com ha quedat palès en diverses declaracions.
“La poderosa és Colau”
En una entrevista a ‘El matí de Catalunya Ràdio‘, el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, s’ha referit a la qüestió dels creuers a la ciutat, i ha titllat l’alcaldessa de “prepotent”. “Ja estem acostumats que la seva prepotència vagi en contra de l’economia”. A més, el líder dels empresaris ha denunciat un discurs ideològic contradictori de l’alcaldessa: “Ella sempre diu que té el poder en contra, i en realitat la poderosa és ella, i som els administrats i els ciutadans els que som més febles i estem patint els seus abusos de poder”.
L’alcaldessa aposta per un plantejament similar al de les Balears, que només permet l’arribada de tres creuers al dia al port de Palma. I és que el port de Palma només podrà rebre un màxim de tres creuers al dia i un topall de 8.000 creueristes de mitjana. “El model de creuers sense límit no és sostenible i s’ha de regular”, i ha anunciat que proposarà a la Generalitat i a l’Estat “un debat serè i amb dades“, va dir Colau fa unes setmanes. A tall d’exemple, només aquest mes de maig han arribat 125 creuers a Barcelona, i el 40 % dels creueristes només estan quatre hores a la ciutat.
Sigui com sigui, la Generalitat també s’ha obert a revisar el nombre de creuers que arriben a la ciutat i es planteja també posar una taxa per incentivar les navilieres a iniciar un procés de descarbonització.